3155
Sök

240 går dåligt nystartad?

84 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Hej.
Jag har en 240 som är ifrån 1990 med b230f motor.

Mitt problem är att när bilen är helt kall och jag startar den så går den hur fint som helst men när jag har kört den varm och stänger av den och sen startar den ca 30 sekunder efter igen så går han skit dåligt(bara bluddrar och spottar). Men om man kör ett tag ca 2 min så är det som att någon trycker på en knapp så går den skit bra igen tills man stänger av den igen.

Det jag har bytt är lambdasond,spjällägesgivare,tempgivare,luftmassemätere och har även bytt olja,filter och stift. Bilen är även helt orginal utan trimm.

Har letat på forum efter liknande fel men utan resultat så nu kollar jag med er om någon har en aning om vad felet kan vara ? // Robin

84 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Glömde skriva att jag har bytt rotor och fördelare också tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 oktober 2009
att stänga av en bil för att starta den efter 30sek igen är sällan bra... då är det bättre att den får stå å gå i dessa 30sek...

kan vara kallstarten som strular... dock så vet jag inte vilken modell av kallstart du har på den, ifall det är riktig ventil eller spridartider... är det ventil så kan det vara den...

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
26 oktober 2009
Kallstart ventilen har du bara om du har LH 2.4 i bilen.

Kolla kablarna och även kontakterna till motortempen osv så dom inte är skadade eller brända.

På 240 torkar isoleringen och allting bara faller sönder, då kan dom slå ihop och bli skit. Fast juförsig du hade ju -90 så att dom har torkat är nog inte ditt problem.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
26 oktober 2009
vilken tempgivare bytte du?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

84 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
vilken tempgivare bytte du?

Den som går till data boxen .

84 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
TritoN skrev:
Kallstart ventilen har du bara om du har LH 2.4 i bilen.

Kolla kablarna och även kontakterna till motortempen osv så dom inte är skadade eller brända.

På 240 torkar isoleringen och allting bara faller sönder, då kan dom slå ihop och bli skit. Fast juförsig du hade ju -90 så att dom har torkat är nog inte ditt problem.

Har kollat alla kablar men hittar inga fel sad

84 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
Xoff skrev:
att stänga av en bil för att starta den efter 30sek igen är sällan bra... då är det bättre att den får stå å gå i dessa 30sek...

kan vara kallstarten som strular... dock så vet jag inte vilken modell av kallstart du har på den, ifall det är riktig ventil eller spridartider... är det ventil så kan det vara den...

jo vet att det inte är bra att stänga av och starta direkt men tog det som exempel det blir samma sak även fast den får stå i två timmar också. har en extraspridare som sitter på greröret och har provat att koppla ur den men det blir ingen skillnad:S

84 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Får även felkod "2-1-2 fel signal från syresensorn" och det är förmodligen för att den går för fett eller för snålt.

84 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Ingen som har varit med om något liknande?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 oktober 2009
kruse019 skrev:
Xoff skrev:

jo vet att det inte är bra att stänga av och starta direkt men tog det som exempel det blir samma sak även fast den får stå i två timmar också. har en extraspridare som sitter på greröret och har provat att koppla ur den men det blir ingen skillnad:S

va spridare på grenröret? du menar insuget?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

84 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
oj skrev fel menade självklart insuget:P

84 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Har även provat att byta bränslefilter nu utan någon skillnad.

Sök