Dålig tomgång Jetta -88

manne_82
29 oktober 2009 · 10 Inlägg

Hallå!

Har problem med min Jetta från-88 är en 1,8 eller 1,6 typ singelpoit insprutning.... den startar hyfsat lätt och går ganska bra, men när den står på tomgång så vandrar den från kanske 900 varv ner till 500 å efter ett litet tag kan den nästan stanna för att den går för lågt. stänger man av den och startar efter ca 3-10 min så vill den knappt gå på tomgång alls, men kör man en bit så blir den som vanligt igen! mkt frustrerande, stift,fördelarlock,rotor,luftfilter ser normalt ut....  någon som har nån idé??
mvh Manne!

Second place is the first looser (-:
Trinket
29 oktober 2009 · 69 Inlägg

manne_82 skrev:
Hallå!

Har problem med min Jetta från-88 är en 1,8 eller 1,6 typ singelpoit insprutning.... den startar hyfsat lätt och går ganska bra, men när den står på tomgång så vandrar den från kanske 900 varv ner till 500 å efter ett litet tag kan den nästan stanna för att den går för lågt. stänger man av den och startar efter ca 3-10 min så vill den knappt gå på tomgång alls, men kör man en bit så blir den som vanligt igen! mkt frustrerande, stift,fördelarlock,rotor,luftfilter ser normalt ut....  någon som har nån idé??
mvh Manne!

Prövat byta blå och röd givare vid kylarslang?
vakumslangarna är hel och tät ?

Volkswagen Mk1 Caddy 14D "Dirty Diesel" (1987)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
29 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

kolla upp om den drar tjuvluft nånstans

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
manne_82
29 oktober 2009 · 10 Inlägg

Kanske kan ha något att göra med någon givare eftersom motortempmätaren lägger av ganska ofta?

Second place is the first looser (-:
manne_82
30 oktober 2009 · 10 Inlägg

VAR SITTER MOTORTEMPGIVAREN???? finns ju en massa givare/kontakter på den rackaren!

Second place is the first looser (-:
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
31 oktober 2009 · 857 Inlägg

Är Den Blå Som Är Till Styrenheten!!!!!!!

manne_82
3 november 2009 · 10 Inlägg

ja hade inte olika färger på givarna, en satt uppe å en nere under kylarslangen, den styr tydligen motor styrningen!, dessutom hade ja den ovanligare modellen på förgasar-insprut som har ett flottör-hus, till skillnad från han me den andra jettan som hade problem.... så ja bytte hela förgasar-inspruts-enheten å givaren till motor styrningen så nu funkar den som den ska igen!!!! tack för tipsen iaf!

Second place is the first looser (-:
Trinket
4 november 2009 · 69 Inlägg

manne_82 skrev:
ja hade inte olika färger på givarna, en satt uppe å en nere under kylarslangen, den styr tydligen motor styrningen!, dessutom hade ja den ovanligare modellen på förgasar-insprut som har ett flottör-hus, till skillnad från han me den andra jettan som hade problem.... så ja bytte hela förgasar-inspruts-enheten å givaren till motor styrningen så nu funkar den som den ska igen!!!! tack för tipsen iaf!

låter kanon big_smile, då ska jag nog pröva byta hela hela förgasar-inspruts-enheten jag med och se om jag får liv i min Golf 2a men är lite nyfiken på vad du fick betala för din ?
har inte nån större koll på priserna gällande det där xD

Volkswagen Mk1 Caddy 14D "Dirty Diesel" (1987)
manne_82
4 november 2009 · 10 Inlägg

fick skruva bort den själv för 300:- på skroten, helt ok pris! annars har ja en liggande som du får köpa för 200:- , den passade inte på min för ja hade ju en annan modell än du tror jag! vikken årsmod har du?

Second place is the first looser (-:
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang