3286
Sök

Camaro -88 svårtstartad vid varm motor.

11 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Bilen startar mycket lätt när den är kall. Den går bra hela tiden när den går men stänger man av den med varm motor så tar det cirka 2-3 timmar innan den startar igen. Någon som har en idé vad det kan vara ?

MVH
Peter

MVH Peter
CCS #1797

4 682 Inlägg
2 oktober 2009
går startmotorn runt då motorn e varm?
annars så finns det kunnigt folk som kan hjälpa dig här: http://www.camaroforumet.se/

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 oktober 2009
Startmotorn ligger inte nära headers eller något, det var ett problem på min Monza, fick linda med värmeband för att få bukt med det.

Sedan hade jag även ett lömskt jordfel, antagligen påverkades materialet av temperaturen, för det kom och gick också med värmen.... Hittade det till slut, men det tog tid, eftersom det inte kändes logiskt... smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

11 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Jodå, startmotorn snurrar på bra, men det ät ingen komp i motorn, startmotorn snurrar väldigt lätt.
Har funderat en hel del, temperaturmätaren slutade fungera för några dagar sedan, sa förra ägaren, undrar om den kan ställa till det så informationen till boxen blir fel, när motorn är kall går den igång direkt.
Är medlem i Camaroklubben och även ställt frågan där och har inte fått fram något genom att söka i forumet heller.
Bilen har inga headers utan är helt orginal i drivlinan. Tror det är en dålig givare någonstans, kanske kallstartsventilen som är dålig eller kanske får fel info om nu temperaturgivaren är kass. Allt elektriskt fungerar på bilen ( utom tempen ) och den går jättebra när den går.
Letar efter ett diagnosverktyg till OBD-1.

MVH
Peter

MVH Peter
CCS #1797

99 Inlägg
3 oktober 2009
Detta har ju med honda och göra men det kanske hjälper här med, på honda sitter där ett relä som kallas mainrelay, när lödningarna blir dåliga i det så kan mycket problem uppstå med att man inte får igång bilen, oftast när den är varm osv, så har du liknande relä så kan det ju vara värt att taloss och kolla om allt ser fräsht ut.

7 Inlägg
3 oktober 2009
Generellt skulle jag kalla detta för el fel men är inte säker.
Vet från mina erfarenheter med RC bilar å datorer att saker å ting kan funka fint så länge grejorna är kalla men strular som FN.. när tempen är högre.
Har du hallgivare som kan böka eller kanske en databox?
Börja där å lycka till.

//Anders.

11 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
Skakolla relän, det sitter några stycken på torpeden.
Låter alltid bensinpumpen surra färdigt innan tändningen vrids på.
Värme kan ställa till problem förelektronik. Bilen går riktigt rätt ifall den är genomvarm, enda problemet är att den inte startar när den är varm, puffar bara till lite emellanåt.
Tack för tipsen.

MVH
Peter

MVH Peter
CCS #1797

11 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Startproblemet har upphört. Plockade ut hela bilsteroanläggningen och nu funkar bilen perfekt ( ikväll i varje fall ). Troligtvis har det varit krypström någonstans, tur det löste sig på ett enkelt vis.

MVH
Peter

MVH Peter
CCS #1797

Sök