Nu måste jag köpa servo olja till min Honda Prelude -92, men jag skulle tydligen ha Hondas egna servo olja ist, stämmer det? Varför kan jag inte ta en vanlig servo olja som finns på macker, mekonomen osv?
Det är starkt rekommenderat att använda Hondas olja då packningar brukar säga upp sig om du använder annan olja, säger dom upp sig så har du ett kommande haveri på pumpen.
För att alla bilar använder inte atf olja i servosystemet!!! vet inte hur det är med Honda! men audi m.m. använder vanlig hydraulolja och inte atf! saab använder nått helt annat m.m.
För att alla bilar använder inte atf olja i servosystemet!!! vet inte hur det är med Honda! men audi m.m. använder vanlig hydraulolja och inte atf! saab använder nått helt annat m.m.
Intressant, hur som haver så kollar man väl ändå i instrumentboken och läser där. Jag såg på min burk att det står vilka märken oljan passar till, så det ska man väl dubbelkolla innan.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Okej, tack så mkt för alla svar! Men vet nån vart man kan få tag på deras egna ojla då? För jag var till närmaste mekonomen här och dom kunde tydligen inte ta fram nån olja till mig...