Måste jag ha Hondas egna servo olja i min Prelude?

Lindblad92
9 november 2009 · 37 Inlägg

Hej

Nu måste jag köpa servo olja till min Honda Prelude -92, men jag skulle tydligen ha Hondas egna servo olja ist, stämmer det? Varför kan jag inte ta en vanlig servo olja som finns på macker, mekonomen osv?

//MVH

Ejan
10 november 2009 · 648 Inlägg

Det är starkt rekommenderat att använda Hondas olja då packningar brukar säga upp sig om du använder annan olja, säger dom upp sig så har du ett kommande haveri på pumpen.

Darkace Skyline Drifter
10 november 2009 · 640 Inlägg

Håller med Ejan, använd alltid orginal när det gäller styrservo olja.

volvoentusiasten
10 november 2009 · 4 005 Inlägg

Har ni någon fakta/källa på detta eller är det bara personliga åsikter?

Vad är det för fel på en fin "ATF-olja FÖR styrservo" till en honda?

freddy_82 Truckreparatör
10 november 2009 · 221 Inlägg

För att alla bilar använder inte atf olja i servosystemet!!!  vet inte hur det är med Honda! men audi m.m. använder vanlig hydraulolja och inte atf! saab använder nått helt annat m.m.

BMW Z4 (2004)
Saab 9-3ss (2003)
volvoentusiasten
10 november 2009 · 4 005 Inlägg

freddy_82 skrev:
För att alla bilar använder inte atf olja i servosystemet!!!  vet inte hur det är med Honda! men audi m.m. använder vanlig hydraulolja och inte atf! saab använder nått helt annat m.m.

Intressant, hur som haver så kollar man väl ändå i instrumentboken och läser där. Jag såg på min burk att det står vilka märken oljan passar till, så det ska man väl dubbelkolla innan.

Tack för upplysning!

freddy_82 Truckreparatör
10 november 2009 · 221 Inlägg

Jo det är klart att man ska kolla i boken. men det är tyvärr allt för få som gör det!  och det brukar stå på locket.

BMW Z4 (2004)
Saab 9-3ss (2003)
MNKY
10 november 2009 · 184 Inlägg

Äldre VW har ATF-olja till styrservon.
Men i slutet av 80-talet så gick dom över till en annan sort. (G 002 000)

http://www.made-in-china.com/image/2f0j … 02-000.jpg

twin_cam Smålänning
10 november 2009 · 7 877 Inlägg

Denna bör funka

http://www.redlineoil.se/styrservovatska.html

Men inget jag garanterar...

Dock en väldigt bra olja. Finns b.la på MECA.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lindblad92
10 november 2009 · 37 Inlägg

Okej, tack så mkt för alla svar! Men vet nån vart man kan få tag på deras egna ojla då? För jag var till närmaste mekonomen här och dom kunde tydligen inte ta fram nån olja till mig...

Janneutanb
10 november 2009 · 7 272 Inlägg

Får jag föreslå en Honda affär? wink

Lindblad92
10 november 2009 · 37 Inlägg

Haha jaa där kan man nog hitta det...Haha tongue men tänkte om det kunde finnas på Meca kanske? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang