Bytte vatten pump idag då den andra hade skurit. Tog bort den gammla. I hålet fanns det lite spån från den gammla. Jag tog bort allt spån och blåste rent. Startade bilen och åkte ut på en sväng. Då varnar datan schylwasser ruflig eller va fan det står. Men tempen va på röda så jag antog att det har med det att göra. Åker hem och kollar vad felet kan vara.
På kylarens högra sida (den med sida med expantionskärlet) Den övre tjocka slangen är retur ledning för vattnet. Slangen i botten av expantionskärlet vad går den till? Och på vänstra sidan av kylaren sitter slangen som går upp till vattenpumpen. Jag tog bort övre slangen på höger sida på kylaren. Startar bilen, men det kommer inget vatten? Jag hade bra med vatten i expantionskärlet. Plocka bort termostaten om den kanske hade dummat sig. Vattnet borde ju pumpas fram, men varför gör det inte de?
Kan någon hjälpa mig med en förklaring på vad felet är?
Bytte vatten pump idag då den andra hade skurit. Tog bort den gammla. I hålet fanns det lite spån från den gammla. Jag tog bort allt spån och blåste rent. Startade bilen och åkte ut på en sväng. Då varnar datan schylwasser ruflig eller va fan det står. Men tempen va på röda så jag antog att det har med det att göra. Åker hem och kollar vad felet kan vara.
På kylarens högra sida (den med sida med expantionskärlet) Den övre tjocka slangen är retur ledning för vattnet. Slangen i botten av expantionskärlet vad går den till? Och på vänstra sidan av kylaren sitter slangen som går upp till vattenpumpen. Jag tog bort övre slangen på höger sida på kylaren. Startar bilen, men det kommer inget vatten? Jag hade bra med vatten i expantionskärlet. Plocka bort termostaten om den kanske hade dummat sig. Vattnet borde ju pumpas fram, men varför gör det inte de?
Kan någon hjälpa mig med en förklaring på vad felet är?
Bytte vatten pump idag då den andra hade skurit. Tog bort den gammla. I hålet fanns det lite spån från den gammla. Jag tog bort allt spån och blåste rent. Startade bilen och åkte ut på en sväng. Då varnar datan schylwasser ruflig eller va fan det står. Men tempen va på röda så jag antog att det har med det att göra. Åker hem och kollar vad felet kan vara.
På kylarens högra sida (den med sida med expantionskärlet) Den övre tjocka slangen är retur ledning för vattnet. Slangen i botten av expantionskärlet vad går den till? Och på vänstra sidan av kylaren sitter slangen som går upp till vattenpumpen. Jag tog bort övre slangen på höger sida på kylaren. Startar bilen, men det kommer inget vatten? Jag hade bra med vatten i expantionskärlet. Plocka bort termostaten om den kanske hade dummat sig. Vattnet borde ju pumpas fram, men varför gör det inte de?
Kan någon hjälpa mig med en förklaring på vad felet är?
Körde du varm den när du luftade systemet?
-- K
Luftade systemet? Jag har aldrig skruvat bwm förut. Jag häller bara i vatten när det sjunker.
Det kan vara massa luft i systemet, BMW kan vara lite jobbiga med det, Är inte bara att fylla på vatten/glykol, måste luftas oxå.
Testa att lufta systemet först.
Tack, Då vet man de Men förklara hur man gör skulle inte sitta fel. Det sitter en lite plastskruva överralt. Bla på termostat huset och en på kylaren är det dom som ska bort?
Vart precis klar med det där. Och det funkar klockrent nu
Men "felkoden" står fortfarande kvar när jag startar och stänker av bilen (kuhlwasserst. prufen). Jag antar att jag måste "radera" felkoden. Är de bara att ta bort en pol från batteriet? Kan bwm ändra mjukvaran till svenska?
Vart precis klar med det där. Och det funkar klockrent nu
Men "felkoden" står fortfarande kvar när jag startar och stänker av bilen (kuhlwasserst. prufen). Jag antar att jag måste "radera" felkoden. Är de bara att ta bort en pol från batteriet? Kan bwm ändra mjukvaran till svenska?
Vart precis klar med det där. Och det funkar klockrent nu
Men "felkoden" står fortfarande kvar när jag startar och stänker av bilen (kuhlwasserst. prufen). Jag antar att jag måste "radera" felkoden. Är de bara att ta bort en pol från batteriet? Kan bwm ändra mjukvaran till svenska?
nu är jag rätt rutten på tyska, men vetyder inte kühlwasserstand prüfen typ kontrollera kylvätskenivå? kan ju vara så enkelt som att du har för lite kylvätska.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Vart precis klar med det där. Och det funkar klockrent nu
Men "felkoden" står fortfarande kvar när jag startar och stänker av bilen (kuhlwasserst. prufen). Jag antar att jag måste "radera" felkoden. Är de bara att ta bort en pol från batteriet? Kan bwm ändra mjukvaran till svenska?
nu är jag rätt rutten på tyska, men vetyder inte kühlwasserstand prüfen typ kontrollera kylvätskenivå? kan ju vara så enkelt som att du har för lite kylvätska.
Men det låter ju fast jag precis har luftat hela systemet. Så det kan inte ha något med det att göra
Vart precis klar med det där. Och det funkar klockrent nu
Men "felkoden" står fortfarande kvar när jag startar och stänker av bilen (kuhlwasserst. prufen). Jag antar att jag måste "radera" felkoden. Är de bara att ta bort en pol från batteriet? Kan bwm ändra mjukvaran till svenska?
nu är jag rätt rutten på tyska, men vetyder inte kühlwasserstand prüfen typ kontrollera kylvätskenivå? kan ju vara så enkelt som att du har för lite kylvätska.
Men det låter ju fast jag precis har luftat hela systemet. Så det kan inte ha något med det att göra
Dålig kontakt i nivåbrytaren kanske? När du tappade ner systemet så aktiverades nivåbrytaren. Har du en multimeter, så mät på kontakterna till den att den kan slå till och från eftersom vätskenivån ändras.