Elhissarna i alla dörrar är sönder?!

LLundell
13 november 2009 · 38 Inlägg

Jag har precis köpt en bil jag vill ha och (den var ganska billig).
Problemet med den var att ingen av rutorna gick att få upp eller ner, har kopplat in kontakterna och motorerna går men vajranar gör lite som dom vill och motorrena låter inte bra.. Någon som har tips på hur jag kan laga detta som kan hjälpa en lite nybörjar tjej med råd och tips på sin Golf 3a gti??wink

Release Me
Phaetoon
13 november 2009 · 8 156 Inlägg

Jag skulle ta fram någon form av smörjmedel.
Symaskinsolja brukar jag använda till att smörja fläktar och små motorer med.
Sen finns det ju alltid 5-56 och WD-40. Kolla även så att du inte har korrosion på kablaget och säkringsboxen.  Inte bra om motorerna får för låg spänning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
LLundell
13 november 2009 · 38 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag skulle ta fram någon form av smörjmedel.
Symaskinsolja brukar jag använda till att smörja fläktar och små motorer med.
Sen finns det ju alltid 5-56 och WD-40. Kolla även så att du inte har korrosion på kablaget och säkringsboxen.  Inte bra om motorerna får för låg spänning.

Okej skall pröva de:) Men det ser ut och känns som att den inte vill mata in vajern som den skall.. skall klura lite till i morgon..

Release Me
m_ster Avstängd
13 november 2009 · 122 Inlägg

har du testat alla knappar? alltså inte bara huvudenheten på förardörren? på min v70 nu som ett exempel så va det huvudenheten som krångla till för alla elhissar i bilen..

LLundell
16 november 2009 · 38 Inlägg

m_ster skrev:
har du testat alla knappar? alltså inte bara huvudenheten på förardörren? på min v70 nu som ett exempel så va det huvudenheten som krångla till för alla elhissar i bilen..

Jaa de har jag, en dörr går inte motorn alls och på de andra lyckas den inte kontrolera vajern och orkar inte putta upp rutan.. Har provat att knappar med, skall plocka ner de igen någon dag och plocka isär motorn och se om det ligger skit i rullen..

Release Me
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 november 2009 · 5 042 Inlägg

Låter som du har kabelbrott. Vart med om exakt samma fel som dig ! Det kommer bara fram lite ström. ingen starkström.
Rev upp gummimaskarna vid gångjärnen o hittade felen där. Ett vanligt fel som vw golf har som ( Babysjukdom )

C H E V R O L E T <3
LLundell
16 november 2009 · 38 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Låter som du har kabelbrott. Vart med om exakt samma fel som dig ! Det kommer bara fram lite ström. ingen starkström.
Rev upp gummimaskarna vid gångjärnen o hittade felen där. Ett vanligt fel som vw golf har som ( Babysjukdom )

Tack för tipset skall kolla det i morgon, blev klar med ljudbygget och rostlagningen idag så det får bli nästa projekt:)

Release Me
LLundell
30 november 2009 · 38 Inlägg

Så nu är elhissarna urplockade, de visade sig att vajrarna hade trasslat sig på rullen i alla dörrar.. så det är bara att byta.. Slutet gott allting gott:)



LLundell skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Låter som du har kabelbrott. Vart med om exakt samma fel som dig ! Det kommer bara fram lite ström. ingen starkström.
Rev upp gummimaskarna vid gångjärnen o hittade felen där. Ett vanligt fel som vw golf har som ( Babysjukdom )

Tack för tipset skall kolla det i morgon, blev klar med ljudbygget och rostlagningen idag så det får bli nästa projekt:)

Release Me
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang