dörren går inte öppna !

Fredde 855 t5
4 september 2006 · 63 Inlägg

jag har en passat -88 som vänster fram dörr går inte att öppna längre ,,,den är pall alltså ?  är det nån som har nåt tips på hur i hela hvetet jag ska få upp dörren ??  det är ju vakumstyrt clås ,,men det lät som om nåt lossnade i dörren ,,,kan ju inte heller få bort dörrsidan då den inte går att öppna ! Mvh Fredde

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
4 september 2006 · 2 933 Inlägg

hehe, illa.. fick ett liknande fel på min bil.. fick inte upp förardörren.. så det blev att veva ner rutan och in med ståltråden.. vet inte om det går på din men..  smile

Senast redigerat av dj_aggwa (4 september 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Fredde 855 t5
5 september 2006 · 63 Inlägg

har tänkt tanken...kanske det går ,!!  ska prova .men inte ikväll det är ett jävla busväder !

carawelle
5 september 2006 · 460 Inlägg

Fredde 855 t5 skrev:
jag har en passat -88 som vänster fram dörr går inte att öppna längre ,,,den är pall alltså ?  är det nån som har nåt tips på hur i hela hvetet jag ska få upp dörren ??  det är ju vakumstyrt clås ,,men det lät som om nåt lossnade i dörren ,,,kan ju inte heller få bort dörrsidan då den inte går att öppna ! Mvh Fredde

Försök att trycka in den fasta delen(den med låskolven på) av handtaget mot plåten när du drar i handtaget för att öppna,det brukar funka.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

Audikrille
7 september 2006 · 324 Inlägg

Öppna bakdörren och kolla om du kommer åt skruven i bakkant på framdörren som håller handtaget. Om du gör det är det bara att ta bort handtaget och sen pilla lite i hålet.
Värsta fall skruva bort bakdörren..

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang