3383
Sök

EFTERLYSER MIN HUND EBBA!!! amstaff /dobermann

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
jag har varit i kontakt med dom som har ebba nu. och har dragit igång en process där jag tänker ha betalt för min hund plus helften av vad han fick för valparna. han bekräftar via sms att han INTE har betalt för ebba än!! vilket jag kan vinna på! hon är cippad i mitt namn vilket också innebär att jag ansvarar för hundens handlingar

DOM VET INTE HUR MIN HUNDS PSYKE HOS FÖRÄLDRARNA KAN HA VARIT!!! vilket är helt dumt! dom vetj u inte hur dom valparnas psyke är. jag sålde min hund pga en anledning! och hom skulle då säljas som sällskap inte som avel!

bor någon o vollsjö så snälla lägg mitt numer i deras låda igen

5 198 Inlägg
9 december 2009
Är hunden såld så är den såld... du kan inget göra med hur dom gör med hunden.men har du klara bevis att dom inte betalt.. ja då kan det kanske gå.. Bara för att du står som ägare på hunden innebär inte att du har rätten till den.. dom kan hävda att dom betalt men att du inte har gjort ägarbytet...Men hoppas det löser sej och att du lärt dej en sak... Man tar betalt är man lämnar i från sej saker oavsett vad det är.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 december 2009
om du har vart i kontakt med dom igen så borde väl dom ha ditt nummer?
vad har dom för förklaring på att dom inte har kontaktat dig ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
jag har sms där det står att dom ber om mitt konto numer men jag vill häva köpet vilket  inte ens gått igenom än. Hon är chippad på mig och står i mitt namn. jag har haft 2 numer till dom och dom förklarar att dom tappat sina mobiler varje gång. och! jag har lämnat lapp i deras brevlåda med mina numer + att dom har en pärm med ebbas uppgifter OCH mina numer!!!!!!!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
9 december 2009
Ingen fler som tycker detta verkar både en aning virrigt och lustigt resonerat från "hon som bara glider fram"?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

5 198 Inlägg
9 december 2009
hotrodder skrev:
Ingen fler som tycker detta verkar både en aning virrigt och lustigt resonerat från "hon som bara glider fram"?

Hon har ju lämnat ifrån sej hunden friviiligt utan pengar. så ärligt så tror jag inte hon får tillbaks hunden OM de inte lämnar tillbaks den frivilligt... Jag läser om sånt här varje dag då jag sitter som admin på en hundsida på nätet,, och sällan får säljaren rätt. det är ju som att sälja en bil och få betalt sen och skriva över den.. samma sak..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 december 2009
latina skrev:
jag har sms där det står att dom ber om mitt konto numer men jag vill häva köpet vilket  inte ens gått igenom än. Hon är chippad på mig och står i mitt namn. jag har haft 2 numer till dom och dom förklarar att dom tappat sina mobiler varje gång. och! jag har lämnat lapp i deras brevlåda med mina numer + att dom har en pärm med ebbas uppgifter OCH mina numer!!!!!!!

om dom begär kontonummer av dig så vissar de ju bara att dom vill göra det rätta
alltså att betala
alla kanske inte är så smarta att gå igenom papprena för att leta nummer
och om dom är villiga att betala så värkar det inte så troligt att du kan få pengar för dom valpar som föds
att tappa mobilen är ganska vanligt
varför inte bara RINGA dom istället så värkar DU mer seriös

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 december 2009
Du får nog allt ta och bestämma dig för vad du vill.

I ena inlägget skriver du att du vill ha betalt för hunden + hälften av valparna, sen i ditt nästa inlägg skriver du att du vill häva köpet...?

Hotrodder: Virrigt, big time.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Jävel
2 018 Inlägg
9 december 2009
Men du vet ju vart dom bor? Vad är problemet? Bara gå dit eller?

You got to risk it, to get the biscuit :)

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
10 december 2009
te_wik skrev:

I ena inlägget skriver du att du vill ha betalt för hunden + hälften av valparna, sen i ditt nästa inlägg skriver du att du vill häva köpet...?

Mvh Tommy

hon e ju blondin wink förklara allt plus hennes fina stavning

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 december 2009
gamlingen skrev:
latina skrev:
http://www.blocket.se/ystad/Blandras_valp__am__bulldog___amstaff_labrador_24798046.htm?ca=23_7&w=3   fick nyss reda på att min hund har domtagit valpar på!!! så nu jävlar åker jag fan te sjöbo och slå ihjäl den snubben hej då

Tyvärr finns nog inte så mycket du kan göra,,, han hävdar nog sin rätt genom att säga att han betalt,, men inte fått nåt kvitto.. sen att du ff står som ägare har ingen betydelse.. står ord mot ord bara.

Det borde ju va som med bilar... Har du inga papper på att du äger en viss bil och den som "äger" bilen i fråga anmäler dig och vill ha tillbaka sin bil så får denne självklart det?

Om allt funka så som du beskrev så skulle jag alltså kunna knycka va faan som hällst och påstå att det är mitt ändå och få rätt?

Rock'n Roll

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 december 2009
ralle_boyen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Nu ska vi inte vara sån. Alla är inte "perfekt" i ämnet stavning. Men en aningen förvirrat verkar det ju vara, hos trådskaparen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
10 december 2009
AirOne skrev:
ralle_boyen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Nu ska vi inte vara sån. Alla är inte "perfekt" i ämnet stavning. Men en aningen förvirrat verkar det ju vara, hos trådskaparen..

ingen stavar rätt hela tiden tongue ville bara va lite extra taskig mot henne xD

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
10 december 2009
Jag efterlyser en hjärna till trådskaparen, världen är kall o hård, kan människan tjäna pengar eller fördelar på saker som ger fördelar till henne själv, så gör vi det till 99% Thats the way of nature... Let the napalm rain !

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

7 100 Inlägg
10 december 2009
öhhh först så gav du dej ifrån hunden,sen så lånade du ut den,och nu har du sålt den!!??

fattar inget......

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

687 Inlägg
10 december 2009
Köpte en hund som hette Ebba för ett tag sen från ett danskt par. Dock så ville hon bara äta hemgjorda köttbullar och kolla på Top Model på tv så jag gav bort henne till en annan kille. Kanske finns han på garaget?

(som andra så tycker även jag att allt är förvirrat)

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 december 2009
Hunden är hittad, mao tråden överspelad.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök