Supra MKIV, ryker och saknar tomgång?

AeroKimpa
14 december 2009 · 6 Inlägg

Hej !

Håller på och bli tokig på bilen, så jag tänkte kolla om ni har några aningar om vad mitt problem kan
vara.,.

Var ute och gasade lite då den plötsligt började gå riktigt dåligt. Tomgången försvan nästan helt och den började "grå ryka" . Lät bilen stå någon vecka innan jag fick orken att starta den igen. Då när jag startade den så rök den jäkligt mycke, men hade en relativt stabil tomgång tills den blev varm, då blev den som ja nämnde innan,obefintlig... men den rök absolut inte lika mycket efter 5 minuter på tomgången...

Har nu bytt stift och kollat turbona som är i princip nya. Dock har jag lagt märke till att det är minst 1 liter för mycket olja i motorn, och när jag öpnnar och lukter på "oljelocket på toppen" så känner man att det luktar bensin!?
Stiftena blir också toksura direkt...

Snälla kom med lite förslag på vad jag kan råkat ut för! big_smile


Mvh Kim


*Rubrik ändrad av moderator, läs rubriksanvisningarna tills nästa post.


MVH Jonas/moderator

meatos
14 december 2009 · 424 Inlägg

Tror nog din topplockspackning har gått big_smile

AeroKimpa
14 december 2009 · 6 Inlägg

Har gått i dom banorna oxå, men den drar ju inge vatten, så det gör mig lite osäker på det....kom med fleeer förslag big_smile

oggy_swe utbildad klant
15 december 2009 · 2 197 Inlägg

Topplockpackningen kan väl gå utan det ska dra vatten? den aknske inte har gått vid en vatten kanal? eller e jag helt ute å cyklar?

Mvh O.Frankeståhl
Ligaya
15 december 2009 · 155 Inlägg

Topplockspackningen..

Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang