2518
Sök

Volvo 740: Startmotorn går ej

patrik89
18 december 2009
Trådstartare
Startmotorn är helt död när man vrider på nyckeln, har ström och bra batteri, detta händer lite när han vill, har dock aldrig hänt när han har varit varm. Ibland funkar den och ibland inte. Man hör klicket ifrån startmotorn men inget händer.

edit: Har bara börjat hända nu när det blir så jävla kallt ute. Men ska det ha någon betydelse?
Senast redigerat av patrik89 (18 december 2009)

Whatever :)
1 652 Inlägg
19 december 2009
Hmm de är inte så att den modell av startmotor du har är gjord av plast kugg, så varför inte testa med att byta ut den till en som du vet är hel i kuggen... annars vet jag inte vad de kan vara... För hände likadant för mig med en gång, istället för att " laga " så köpte jag en ny. allt funkade fint..

patrik89 skrev:
Startmotorn är helt död när man vrider på nyckeln, har ström och bra batteri, detta händer lite när han vill, har dock aldrig hänt när han har varit varm. Ibland funkar den och ibland inte. Man hör klicket ifrån startmotorn men inget händer.

edit: Har bara börjat hända nu när det blir så jävla kallt ute. Men ska det ha någon betydelse?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Tvivlare
2 266 Inlägg
19 december 2009
solenoiden som skjuter ut drevet är nog sliten, bara att byta startmotor då. men för att va säker så kör konstant ström på den lilla kabeln på startmotorn. funkar den då så e de nog nåt fel i tändningslåset.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök