1822
Sök

Saab 9000 aero tempen stiger så blir de kallt..(LÖST)

1 210 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Har problem med värmen i min saab, när jag startar den och kör så är de kanon bra värme iden... sen om jag låter den stå på tomgång så den går upp på tempgivaren så börjar de blåsa kall luft. börjar jag då köra så sjunker givaren ner till 7-8 ... då kommer de värme igen och där ligger den då hela tiden när jag kör...

Så fort bilen står still stiger den efter ett tag till klockan 9 och börjar då blåsa kall luft igen...

Är de nån som vet felet? vattenpump? nån givare som styr de hela? luft ficka? men har för mig att de ska vara självluftande.. så de känns långsökt med luftficka..

Inge vätske förslust för övrigt ...

Jag är helt rådvill?
Senast redigerat av Ekis! (22 december 2009)

1 043 Inlägg
27 november 2009
Kan vara vattenpumpen som cirkulerar vattnet för dåligt.
Är det bättre om du står stilla och håller 2000v ?

888 Inlägg
28 november 2009
Låter som du har luft i systemet, men som du säger så är det självluftande. kan även va toppackningen som är på g. då får man detta symtomet med utebliven värme.

Mvh

1 210 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
Har funderat på topppackningen , men finns inga andra symptom på de.. Vattenpumpen tror jag mest på så den är faktiskt beställd nu... tror lagringen är slut på den... och troligtvis en läcka då, och då även luft den vägen då...

1 210 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Detta är nu fixat.. oringen in i blocket ifrån vattenpump var trasig + att jag slängde bort biltems termostat och köpte en vinter dito på mekonomen.. nu funkar de kanon smile

Sök