VW 2:a cl 1,8 I -91. Statar ej.

S-AXELSSON S-AXELSSONS
28 december 2009 · 94 Inlägg

Hej, har en volkswagen golf 2:a 1,8cl I. Den vill inte starta, motorn går runt tre varv, sedan kommer ett litet pangljud och då dör motorn. Har nytt batteri, Vad kan det beror på?
Tacksam för svar.
MVH/ Simon

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
dawwe ...has left the building...
28 december 2009 · 4 474 Inlägg

Gick bilen normalt dagen innan för att helt plötsligt vägra o starta? Eller har du haft småstrul redan innan?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Mike_87 V O L V O
28 december 2009 · 401 Inlägg

Jag hade exkat samma porblem med min GOLF 2 GT. Motorn snurrade sen blev det ett klickande och sedan rök det lite. Den hade stått stilla bara 1 vecka.

Jag gjorde så här:

eftersom det rök där generatorn sitter, så tog jag bort + och - och kollade så det inte var ärj eller skräp som hindrade att strömmen kom fram till generatron.

Sedan gjorde jag rent (med sandpapper) på + och - på genereatorn och även där anslutningarna skruvas fast.

Sedan tog jag på lite 5-56.

GISSA VAD SOM HÄNDE: DEN STARTADE IGEN UTAN BEKYMMER wink

Prova det här och fungerar det inte så vet jag inte vad du har för fel på bilen smile

V O L V O 7 4 0
_____________________________
_budde_
28 december 2009 · 152 Inlägg

kolla även kablar o dylikt till startmotorn

S-AXELSSON S-AXELSSONS
28 december 2009 · 94 Inlägg

tack. för alla svaren. ska prova det.

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
S-AXELSSON S-AXELSSONS
28 december 2009 · 94 Inlägg

dawwe skrev:
Gick bilen normalt dagen innan för att helt plötsligt vägra o starta? Eller har du haft småstrul redan innan?

Bilen funkade innan, inga problem, detta bara hände, hade stått stilla i fyra dagar.

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang