3134
Sök

Blixtrar vid tändkablar

4 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Det blixtrar vid tändkablarna på min peugot 306,byte ut dom för cirka 2 års sen för dom såg dåliga ut och att den gick ojämt vid fuktigt väder.Nu när jag skulle iväg så starat den inte och det är fuktigt ute,kollade på dom medans kompisen drog på start motorn och då såg man blixtrar, prövade med dom gamla kablarna nu men starta inte (kunde dock inte kolla om de blixtra)kan de va så att båda seten kablar e så kassa så den inte startar?
Det blixtrar alltså på kabelskorna vid tänd modulen inte vid tändstiften.

Tacksam för all hjälp.

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 december 2009
nu denna årstid så är  det ju kallt och  rätt fuktigt ute så det blir ju överslag skulle jag tro eller kortslutning

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

4 001 Inlägg
27 december 2009
dom är nog kass bägge uppsättningarna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 december 2009
Bara å byta igen då

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

4 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
grejen e det att den startade ju fortfarande med dom gamla kablarna (då för ca 2 årsen)men inte nu.

4 001 Inlägg
27 december 2009
purree skrev:
grejen e det att den startade ju fortfarande med dom gamla kablarna (då för ca 2 årsen)men inte nu.

dom var ju kass för 2 år sedan och har ju knappast blivit bättre på de 2 åren dom legat

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Ok köper nya imån å prövar,återkommer imån=)

Tack för hjälpen.
Senast redigerat av purree (27 december 2009)

4 Inlägg
28 december 2009
Trådstartare
löste sig den va riktigt jäkla sur + att kablarna va kassa den starta på dom gamla men gick orent.

Sök