Peugeot 309 dör ibland fel kan ha hittats

oppe_tallbarr
3 januari 2010 · 435 Inlägg

har en peuget 309 som brukar ibland gå ryckit å tvärdö då får man frikoppla å trycka gasen i bott tills den börjar varva igen sen funkar den fint. i går så skulle jag varva på den. varva typ 6-7000 varv å efter de ligger tomgången på 2500varv och ibland 4000varv. vad äre som är galet? kan även tilllägas att tomgången alltid legat på 1500varv inna detta hände.kan de va nån automat choke som hoppat inn för har även fått en liten avgsläcka å då när man varav på kom de lite smatter från avgasröret å de gör det inte efter att de blev knas med varvtalet. även när man åker i ca 50km/h ligger varvtalet på ca 3-4000 var å låg förut kring 2000

Senast redigerat av oppe_tallbarr (7 januari 2010)

oppe_tallbarr
3 januari 2010 · 435 Inlägg

ingen som vet? tänkte om de kan vara spjället vid gasen för trycker man ner det lite mera mot o läget så går den ner i varv har även rykt ur kontakten vid spjället vid dedära elektriska saken va den heter å blir ingen skilnad även tagit bort vid luftmassemätaren tror jag de heter å då dör bilen

oppe_tallbarr
7 januari 2010 · 435 Inlägg

har hittat 2st fel på den va massa skit från nåt filter som åkt iväg å fasnat i gasspjället så tog bort de men bilen va lika knasig. så tog bort luftmängdmätaren på den å kolla den å den såg jag inge fel på förutom att dom pillat bort locket där elkontakten sitter å limat dit de med nå svart klet.

så frågan är
kan den göra så att varvstoppet ligger på 4000varv och ibland ligga på vilket varvtal som häölst?nu ligger tomgången på ca 1100varv men kan ibland ligga på mellan 2000-7000varv och vart får man tag på en ny? begagnad vet jag att man kan hitta på skrotar/bildelsbasen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang