B20 svårstartad

frank_745
4 januari 2010 · 387 Inlägg

min duett klödda för ett tag sen först va de tädnige så byte kondensator å alla slitdelar å funka fint tills förgasaren börja leva eget liv så den byttes till en ny funka bra å så försat väckan å sen börja den bli svårstard efter några dagar men de n går fortfarnade lika jämt å piggt tongue så va kan de va som gör att den är svårstard . är även de när den är varm, btw kan de va brytar avståndet som är fel ,. stälde de på 0,4 mm men gjorde de lite hastigt så blev nog nt helrt hundra

Audi S4 (2005)
twin_cam Smålänning
4 januari 2010 · 7 877 Inlägg

Brytaravståndet är ja itne helt 100 på, men är brytarna bra?

Siften ska ha 0,6 mm vet ja iaf.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Amazon_123GT Driifter;)
4 januari 2010 · 1 630 Inlägg

brytaravstånden ska vara 0.4 - 0.45 har ja för mig så har du på 0.4 e de ju inte problem..

vad har du för gasare på ? su lr stromberg? är de stromberg så kan du juh alltid kolla upp membranet.. nytt kostar nog 30 kr så byt när du ändå har isär det

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
frank_745
4 januari 2010 · 387 Inlägg

stromberg , mebranet är kollat så de e ingen fara , samt stiften är bytta ,köpte biltema , men ska porva me dom gamla imrn smat har även mätt tändkablanr , 1 ohm på alla var det tongue nån som vet hur många ohm dom ska va på om dom är okej

Audi S4 (2005)
Louksor
4 januari 2010 · 1 915 Inlägg

Är tändstiften från biltema så köp nya! Testat både deras egna biltema stift och även deras Eyquem stift.
De har funkat max nån dag, sen försvinner gnistan och man får köpa nya.
Köp volvo original, bosch eller ngk.

Brytarna ska stå på 0,4, bästa är att ställa in dom efter kamvinkeln.

Är förgasaren rätt justerad för motorn ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
frank_745
5 januari 2010 · 387 Inlägg

okej efter kamvinkel ? va menas med det ? näee förgasaren är nt justera efter motron men tog förgasren från en b20 tongue

Audi S4 (2005)
GuRaN__StUdiO
5 januari 2010 · 110 Inlägg

men när är det som han brukar vara svårstartad. konstant eller typ när den ska igång efter en kall natt eller när den gått et tag och ska startas igen ? wink

frank_745
5 januari 2010 · 387 Inlägg

kall som vamr kvittar e ändån lika svår startad:(

Audi S4 (2005)
Drönirettab
5 januari 2010 · 21 761 Inlägg

frank_745 skrev:
har även mätt tändkablanr , 1 ohm på alla var det tongue nån som vet hur många ohm dom ska va på om dom är okej

Jag har inte provmätt på helt nya kablar, men rimligtvis ska det inte vara något motstånd alls i de tändkablar som sitter i din bil. smile

Senast redigerat av Drönirettab (5 januari 2010)

mopar666
6 januari 2010 · 15 Inlägg

prova med en annan tändspole. du kan ju kolla ventilspelet på den med

frank_745
6 januari 2010 · 387 Inlägg

vetnilspelet var okej iallfall .big_smile men börjar mistänka soppa pumpen på blocket  sad

Audi S4 (2005)
Drönirettab
6 januari 2010 · 21 761 Inlägg

Den är ju enkel att kolla. Jag vet däremot inte om det finns några generella värden för hur många deciliter den ska pumpa fram på tex 15 sekunder med "normal fart" på startmotorn eller liknande.

Senast redigerat av Drönirettab (6 januari 2010)

frank_745
7 januari 2010 · 387 Inlägg

jahap nu staratar bil nt  alls e precis som den inte tänder ! bytte tändspolen också men hjäpte inte de heller sad har bytt allt i i fördlaren nu kondesator .brytare ,rotor , fördelarlock, börjar kännas som de snart bil dags att byta till en annan motor ist för att klödda sad

Audi S4 (2005)
norpan1
7 januari 2010 · 1 043 Inlägg

Har du rengjort brytarna efter montering??

Drönirettab
7 januari 2010 · 21 761 Inlägg

Vet du om gnistan är som den ska?

Det finns ju i prinip bara två saker, gnista och soppa. Det gäller att kolla vilken av sakerna som helt säkert inte fungerar. Om motorn startar med startgas så har du gnista, men om den inte startar med startgas så har du inte gnista.

Om stiften blir blöta när du harvar på startmotorn så bör det komma tillräkligt med soppa, men om stiften är torra så kommer det inget alls/väldigt lite. smile

frank_745
7 januari 2010 · 387 Inlägg

okej , har provet spruta start gas som en dåre utan reslutat ;(  stiften blir heller nt precis blöta när man kör me start motorn sad

Audi S4 (2005)
mattisbig45 jabaär
7 januari 2010 · 103 Inlägg

testa spolen mot gods dock en liiiten bit ifrån med kabeln som går till fördelaren får du gnista då ?

frank_745
8 januari 2010 · 387 Inlägg

okej får prova de å återkomma me svar

Audi S4 (2005)
frank_745
8 januari 2010 · 387 Inlägg

va antagligen tänspolen  fick ingen gnista  från den sad blir biltema imorn å köpa ny

Audi S4 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang