Köpråd: Volvo V70 2,4T

SixtenP
8 januari 2010 · 120 Inlägg

Hejsan. har funderingar på att införskaffa mig en V70 2,4t -02 med ca 17000 mil på mätaren. vad ska man kolla extra på med en sådan? något specieltt att tänka på? hur är den motorn att trimma?

MVH Kristoffer

-ekgbg-
8 januari 2010 · 977 Inlägg

Du kan ta ut ca 300-330 hk utan att behöva öppna upp motorn. Dock kräver det större turbo, andra spridare, helst sportavgassystem + 3" downpipe samt ny programvara.

-ekgbg-
8 januari 2010 · 977 Inlägg

Fick ett stort rosthål i slutdämparen så va ju "tvungen" att byta till sportavgassystem och 3" downpipe. Sen var stötdämparna rätt slutkörda så det blev istället sportdämpare + sänkning. Sen är det väl endast övre och undre motorfäste jag fått byta för de va rätt slut. Nu har bilen snart gått 25.000 mil och jag har inte haft några större fel på bilen så jag e nöjd.

SixtenP
8 januari 2010 · 120 Inlägg

okej.. sånt där med avgassystem får man ju alltid räkna med.. smile har själv planer på att montera JT´s twinpipe system om det blir att man köper en sådan, någon som vet hur mycket ett sådant låter inuti bilen?

SixtenP
8 januari 2010 · 120 Inlägg

ingen mer som har några tips om V70?? något som gäller generellt å inte bara just 2,4t?

Ricky
8 januari 2010 · 1 062 Inlägg

ladda ner blockets beg test för v70, kostar 20kr, men dom testen är väldigt nyttiga tycker jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang