Mazda mx3 -92 startar inte?!

volvo_1987
6 januari 2010 · 1 675 Inlägg

Hej.
Har en mazda mx- 3 1,8 liters V6 -92. Imorse när jag kom ut ville inte bilen starta har haft 32- inatt. Så har tittat batteriet det är urladdat så provade med start hjälp men startar ändå inte. bilen går runt och så men vill inte tända helt sad Har ni nå tips på vad det kan va? Har bara kört volvo förut detta är min första mazda sä är inte så kunnig inom åmrådet. Kan även till lägga att bilen alltid gått toppen förut!

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Drönirettab
6 januari 2010 · 21 761 Inlägg

Det är ju lite knepigt med felsökning när yttertemperaturen är så pass låg, en del bilar kan tex bli sura av många startförsök.

Hade du pluggat i motorvärmaren i morse?

volvo_1987
6 januari 2010 · 1 675 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det är ju lite knepigt med felsökning när yttertemperaturen är så pass låg, en del bilar kan tex bli sura av många startförsök.

Hade du pluggat i motorvärmaren i morse?

Nej det har jag inte, värt att prova att ladda batteriet och slänga på motorvärmaren ett par timmar?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Drönirettab
6 januari 2010 · 21 761 Inlägg

Batteriet måste naturligtvis laddas upp eftersom det var "urladdat" enligt din beskrivning, låt laddaren vara igång tills den tycker att batteriet är färdigladdat (kan ta ett helt dygn eller mer beroende på laddarstyrka). Ett urladdat batteri kan frysa sönder om man har otur, dessutom tar det allmänt mycket stryk av att bli djupurladdat.

Motorvärmaren bör vara inkopplad ett par timmar innan start, det tycker jag också. smile

volvo_1987
6 januari 2010 · 1 675 Inlägg

Drönirettab skrev:
Batteriet måste naturligtvis laddas upp eftersom det var "urladdat" enligt din beskrivning, låt laddaren vara igång tills den tycker att batteriet är färdigladdat (kan ta ett helt dygn eller mer beroende på laddarstyrka). Ett urladdat batteri kan frysa sönder om man har otur, dessutom tar det allmänt mycket stryk av att bli djupurladdat.

Motorvärmaren bör vara inkopplad ett par timmar innan start, det tycker jag också. smile

gör ett försök wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
8 januari 2010 · 1 675 Inlägg

fungerar perffekt!!!!!

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang