Är detta min luftmassemätare?

Janken Driver
1 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=6086&image=79002

Nr 2 är det som funderar över. Är det luftmassemätaren eller sitter den i luftburken under filtret?. sitter iaf något där med. Tacksam för all hjälp jag kan få!.vill nämligen montera ditt öppet filter. ( så som på bilden fast med bättre avskärmning självklart.) Men vill först vara säker på att snubben som gjorde detta visste vad han gjorde. Hört att man måste ha filtret efter massemätaren så..därav frågan.  Väldigt tacksam för svar!

Senast redigerat av Janken (1 augusti 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
1 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

kort sammanfattning.kan man sätta sportfiltret först av allt i hela lufthistorien?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Aatos
1 augusti 2005 · 291 Inlägg

sportluftfiltret skall sitta för luftmassamätaren, alltså först luftfiltret, sen lmm, och sen röret till insuget, om du förstår vad jag menar... men det där på bilden tyckte jag inte såg ut som en lmm, den motorn såg ut som en förgasar motor o dom e utan en lmm... hoppas det hjälpte...

Janken Driver
1 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

Aatos skrev:
sportluftfiltret skall sitta för luftmassamätaren, alltså först luftfiltret, sen lmm, och sen röret till insuget, om du förstår vad jag menar... men det där på bilden tyckte jag inte såg ut som en lmm, den motorn såg ut som en förgasar motor o dom e utan en lmm... hoppas det hjälpte...

ok då e de lugnt att montera som på bilden alltså?. Du har halvt rätt. Det är en central insprutad förgasare.varken ren förgasare eller insprut.inte så insatt men har för mig att de hette så. finns de med ren förgasare o rent intesprut.men inte denna. hehe...men dedär med filtret som var min mainfrågra.de funkar alltså?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Aatos
1 augusti 2005 · 291 Inlägg

okej... jo det fungerar nog... borde det göra..

Janken Driver
1 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

ok...någon som är av en annan åsikt?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 augusti 2005 · 2 009 Inlägg

Det går att montera som på bilden.
MEn plocka ut orginal lugtfilter då annars gör det ingen nytta.
Det som pekar på nr 2 är ett spjäll som styr luften från grenröret vid kallstart.
Koppla bort det oxå annars får du problem..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Janken Driver
2 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

BMTech skrev:
Det går att montera som på bilden.
MEn plocka ut orginal lugtfilter då annars gör det ingen nytta.
Det som pekar på nr 2 är ett spjäll som styr luften från grenröret vid kallstart.
Koppla bort det oxå annars får du problem..

oki.ja självklart tongue hehe.
hmm..jasså?..hur menar du då?..sett de som har rivit bort röret o allt o monterat dit denna grej på sin egen konstruktion. Man har ju fortfarande kvar röret från grenröret så den ska väl vara kvra..?vilka problem kan jag få?. :S

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang