3700
Sök

Chrysler Neon - 97 problem med tomgång mm

4 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Hej!
Ny användare här ...
Jag har stooora problem med motorn, dels är tomgången hög, gasen hänger sig och motorn varvar till 3500/4000 varv utan orsak , utan att bilen accar eller ngt annat, tomgången står oftast på 1100v i P-läge(aut) , vill byta bensinfiltret i motorn efter tips, men vet inte vart det sitter?? Ngn som har en bild ??
Trots en koll vid köp,(dock i mörker hmm ) blev jag  grundblåst av säljaren ,men har gett mig den på att få i ordning på den , då den trots allt kan bli en fin bil smile .
Accar dåligt till och från, och gaspedalen vill liksom inte komma ur trögt läge, helt plötsligt lossnar den och då varvar den galet, dricker ca 2.2 lit soppa per mil, säger sig självt att det inte är ekonomiskt hmm .
Har gjort rent det mesta jag vågar mig på och smörjt upp den, men behöver mer tips och gärna bilder på vad som sitter var, t ex spjällhus och annat som bör ses över. Tacksam för all hjälp, om det nu råkar finnas en entusiast i stockholm på södra sidan, vore det kanon att få kontakt big_smile.
mvh freyia
Senast redigerat av freyia (10 januari 2010)

Försöker få Neonen att fungera bra! Skam den som ger sig!!

198 Inlägg
10 januari 2010
Lyser motorlampan?

4 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Nix, kollade i varje fall felkoder, fick felkod 23 , kollade det, rengjorde lamdan och den gick bort...
Oljan är klar och inget skum, så inget med toppen, besiktades ua okt-09, värdena bra, men den är skum minst sagt .. roll

Proffa
282 Inlägg
10 januari 2010
Kollat luftläckage mellan spjällhus och insugsrör..?

4 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Skulle gärna men som jag skrev tidigare, jag vet inte var saker sitter riktigt i denna motor, ingen vana av chrysler så om du kan tala om var jag skall leta och hur det ser ut så är det en sak jag gör snarast smile ..

198 Inlägg
10 januari 2010
thePaavo skrev:
Kollat luftläckage mellan spjällhus och insugsrör..?

Denna bilen har MAP sensor så att den är inte så känslig för läckage.

Felkod 23 =  INTAKE AIR TEMP SENSOR VOLTAGE.

Detta kan inte göra att bilen går så dåligt som du beskriver.

Om du har en felkodsläsare, kan du läsa ärvärden också?

I så fall så kolla på motortempen och kolla om denna stämmer med verkligheten.

Peter
Senast redigerat av Highway_Outlaw (10 januari 2010)

4 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Ärvärden??
Jag kollar hexkoder med chryslers lista för  detta, mao vrida runt tändningen o räkna wink
Motortemp är normal vad jag kan se... mätare funkar, har även tagit ur o kollat termostaten ..
Den koden jag nämnde är den enda koden.. setat och googlat i timmar nu men hittar inga bilder på motorn online med förklaring vad som är vad... hmm
OM det finns en chrysler mek därute, snälla hör av dig ...
@}--}--}--}--
Senast redigerat av freyia (10 januari 2010)

Sök