Ingen värme i golf gti 16v -88

epa_ragger Fahlman Racing
17 januari 2010 · 39 Inlägg

Som rubriken lyder,får ingen värme trots ny vattenpump,ny termostat och spolat ur hela motorn och värmepaketet... tar man bort termostaten och kör så får man ytters lite värma,knappt så det känns.. nån som har nå tips på detta? hmm
  MVH//Kenny

if you aint first,your last...
E du inte först, e du sist...
Jani Hast
17 januari 2010 · 213 Inlägg

Dax att byta värmepaketet.
Jag hade samma problem för något år sen.
Gjorde allt det du har skrivit.
Byte värmepaket och sen var det VARMT:
Var stopp i värmepaketet när jag såga sönder det efter åt.
Gick igenom lite vatten bara så det inte blev varmt.

dawwe ...has left the building...
17 januari 2010 · 4 474 Inlägg

Nu vet jag inte hur värmen funkar på en Golf men på Passat mellan 89-96 så styrs värmen genom att luftflödet regleras, dvs kall resp varmluft blandas. Om denna "luftflärp" har hängt sig i läge kallt så får man ingen värme. På Passat är denna flärp styrd av en elmotor som är känd för o knasa. Så sitter det en elmotorstyrd flärp på en Golf -88 så skulle jag kolla den till o börja med.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Pilsk
17 januari 2010 · 460 Inlägg

prova ta bort överströmningsventilenrna som sitter på torpedväggen vanligt fel att dom går sönder och då kommer det inte nå vatten in i värmepaketet..

Folkabussen
17 januari 2010 · 92 Inlägg

Som ovanstående skrev, bort med ventilerna som sitter på ingående slang/utgående slang från värmepaketet... Hade exakt samma fel på våran golf nu häromveckan o 30 minus ute... Men nu funkar det kanon. Bara skarva mellan med en rörbit på 10 cm eller något liknande.

//Gahmen\\
Volkswagen Typ2 "Folkabuss" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang