3359
Sök

Clio 02 "hoppar" fram

2 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Skrev i någon annan tråd innan om mitt problem och det tycktes att jag skulle skapa en egen tråd om just detta problem. Så jag kopierar texten jag skrev

"Tänkte låna den här tråden då jag verkar ha samma problem. När man har växlat och skall gasa så kan clion vara lite ryckig i gasen samt att ibland när man står still vid ett rödljus så kan den bara lägga av bara sådär, då är det bara att starta bilen igen och brumma vidare. Jag har även märkt att när jag står still vid ett rödljus då den inte dör så märker jag att mina lysen på bilen blir svagare och så fort jag möter med gas så lyser bilen starkare.

Annars är det inga problem med bilen, den går som vanligt bara att stackarn rycker lite då och då. Hälsade på en polare som jobbar på mekonomen och han tror att det antingen är tändstiftet eller tändspolarn (säger man så?)

Vad tror ni ärade medlemmar på garaget?"

Glömde tilläga att motorlampan lyser, den oranga nere till höger.

Edit : Fick tips om att rengöra spjällhuset och att justera tändningen. Tyvärr så kan jag inte så mycket om bilar så jag vet hur det går till. Ska däremot ta den till min morbror som kan en del, tills dess tänkte jag kolla om ni har fler tips?
Senast redigerat av slrlsr (20 januari 2010)

1 043 Inlägg
21 januari 2010
Tändningen går ej justera men prova att spruta lite kontaktspray i kontakten till vevaxelgivaren och rengör spjällhuset.
Läs ut felkoderna också.

Sök