Hej!
Jag och ett par polare är över i Kanada och åker skidor en säsong och tänkte att vi behövde en bil.
Vi fick ett bra pris på ovanstående bil (Mercury Grand Marquis LS -92) och slog till.
Bilen har gått ca 26 000 mil och det är väl i princip det enda vi vet

Nu efter 3 dagar och en sammanlagd körsträcka på 3-5 mil så har den börjat krångla.
Felet yttrade sig på väg hem från backen idag. Instrumentpanelen la av till och från, ABS lampan började lysa, tutan slutade funka, vindrutetorkarna var riktigt sega m.m. Kändes som att bilen inte fick tillräckligt med ström. Efter ett snabbt stop vid mataffären så startade den inte igen. Startmotorn drog runt nått varv, sen var det heldött. Vi fick igång den med startkablar och kom hela vägen hem (3-4km). Vi lyckades starta den nu igen ikväll efter att den hade stått på uppfarten ca 2 timmar. Då lät den helt ok till en början, men när man pillade med lysen, fläktar och andra reglage sjönk varvtalet och tillslut dog den.
Vi har kollat runt lite på olika forum och har väl förstått att det handlar om ett kasst batteri eller en kass generator(?) Vi ringde stället som sålt bilen till oss och frågade vad som kunde vara fel, killen sa åt oss att köpa ett nytt batteri utan att fråga särskilt mycket om hur felet hade yttrat sig.
Eftersom ingen av oss är särskilt erfaren av sånt här så tänkte jag att jag skriver en tråd här.
Vet att det redan finns en del trådar om denna typ av problem, men tänkte att det kanske skiljer sig från bil/årsmodell eller något. Vi har som sagt ingen koll alls.
Skulle vara mycket tacksam för svar!
/Anton