3731
Sök

Ford Fiesta 90a Lucas Generator problem

169 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
tjena.. en polares mamma till mej har en ford fiesta 90a med lucas system. en dag slutade den bara att ladda den är heldöd generatorn. men la märke till att ladd-lampan i instrumentet inte lös på Tändningen. hur är de kopplat på ford? kan man kringgå den lampan för att prova om de är de typ kabel från batteriet till nått stift på generatorn? vilken kabel är de på generatorn till lampan??? om laddregulatorn är trasig lyser ej lampan då?? kom med förslag då jag ej nån Ford fantast

Full Gas Spar Tid:P

Motborgare
1 099 Inlägg
22 januari 2010
Hitta en Bosch-generator med lämplig remskiva på skroten och sätt i ny laddningsregulator i den. 65A, eller nåt däromkring.
Fästena borde passa annars.

-- K

169 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
jo de är jag medveten om men nu var frågan om hur jag ska kunna felsöka på denna generatorn?

169 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
ingen som vet hure fungerar?

Motborgare
1 099 Inlägg
22 januari 2010
Jo. När laddlampan inte lyser, så går det ingen ström i förmagnetiseringskretsen. Det betyder i 90% av fallen at kolen är trasiga.
Risken för att de både är svårare att byta och kostar mer än mitt tidigare förslag är överhängande.

Det _kan_ även vara själva laddningslampan som är trasig. Då kommer det heller ej att gå nån ström i förmagnetiseringskretsen, och generatorn börjar ej att ladda.

-- K
Senast redigerat av Kavli (22 januari 2010)

169 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
med andra ord skulle jag kunna kolla de att sätta en sladd ifrån förmagnetiseringskretsen till batteriet o då ska den ju ladda om den är hel o då måste de ju typ vara lampan i instrumentet??

förmagnetiseringskretsen-kontakten sitter väl på kolen?? men ansluter ju en kabel på den å den kablen kommer väl i från lampan??

169 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
hade vatt bra om nån hade vetat? då jag ska iväg o skruva med bilen om en stund?

Sök