3827
Sök

Volvo 740 GL - 87 B230F ÄTER SOPPAPUMPAR

Nismo
758 Inlägg
20 januari 2010
Trådstartare
Hej, jo som topic lyder..

Har åkt ca 100-150mil nu och på dom milen har 2 pumpar pajjat, nu har den 3e pajjat och börjar bli jävligt trött på de! Det är den som sitter under bilen, alltså inte den i tanken.

Så undrar om någon har en aning om vad det kan vara? Pumpen är stendöd, provade först o bytta sopparelä nu men de hjälpte inte ett dugg! Så har du vart med om nått liknande eller vet vad det kan vara så skriv gärna!!!!

Tack på förhand! Mvh Grundström
Senast redigerat av Grundstrom (20 januari 2010)

Nismo
758 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Ingen som har en chansning ens ?big_smile

21 761 Inlägg
23 januari 2010
Har du mätt att det verkligen kommer fram spänning till anslutningarna på pumpen?

Möjligheten finns ju att det är glapp där och att det har fungerat ett litet tag varje gång du bytt pumpen, i så fall finns även möjligheten att det egentligen inte har varit fel på själva pumpen någon av gångerna.

En annan sak du bör kolla upp är om tankpumpen fungerar, ifall den inte går så måste huvudpumpen jobba extra hårt och slits onödigt mycket. smile

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 januari 2010
Jo håller med till en viss del i ditt fall..
Bara för att tankpumpen inte fungerar betyder de inte att andra pumpen ska gå sönder.. hmm jag har kört 500-1000mil med en trasig förpump..

men jag tror att de är kopplingsfel någonstans i kablarna som bränner pumpen helt enkelt

Drönirettab skrev:
Har du mätt att det verkligen kommer fram spänning till anslutningarna på pumpen?

Möjligheten finns ju att det är glapp där och att det har fungerat ett litet tag varje gång du bytt pumpen, i så fall finns även möjligheten att det egentligen inte har varit fel på själva pumpen någon av gångerna.

En annan sak du bör kolla upp är om tankpumpen fungerar, ifall den inte går så måste huvudpumpen jobba extra hårt och slits onödigt mycket. smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Flickspanare
728 Inlägg
23 januari 2010
Jag tror det är elfel till pumpen. Om jag var i dina byxor skulle jag dra direktström till pumpen via en brytare i kupén. Om inte annat kan du utesluta elfel ifall du gör det...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Sök