Ja som topic har köpt en s70 2.5D -99 och när jag kör han och frikopplar så ramlar tomgången ner till 600 varv en sekund eller så, Bilen lixom ruskar till innan den går upp till 800 varv igen.. Gasar jag till då så ramlar han direkt ner på 800 igen utan att ruska på sig.. Men nästan varje gång jag frikopplar efter att ha haft växel i så ruskar han på sig en sek sen ligger han klockrent på 800..
Nån som vet vad det kan va? Har bara haft Merca 123 dieslar förr och det är ju en helt annan värld än detta
pump remmen ska vara bytt för ca1200 mil sen.. Dom har bytt den vid 21600 varför vet jag inte.. Men kan jag kolla själv om pumpinställningen är rätt? Eller måste jag ha dator till det? Vet att den ställs in med dator..
Det sitter en Audi-diesel i den, va? Då finns det en skruv bak på pumpen man kan skruva ut och sen kan man använda en mätklocka. Dock har jag inte värdena i huvudet.
Det sitter en Audi-diesel i den, va? Då finns det en skruv bak på pumpen man kan skruva ut och sen kan man använda en mätklocka. Dock har jag inte värdena i huvudet.
-- K
Jepp, audi motor som sitter i 850, XC70, V70, S70 och S80in
Det sitter en Audi-diesel i den, va? Då finns det en skruv bak på pumpen man kan skruva ut och sen kan man använda en mätklocka. Dock har jag inte värdena i huvudet.
-- K
Jepp, audi motor som sitter i 850, XC70, V70, S70 och S80in
Japp Audi motor i den Får fråga lokala volvo verkstan om dom har en sånn klocka imorn då..