Hög tomgång och hackar.

katja65
26 januari 2010 · 1 Inlägg

Hej!

Jag har en Skoda Felicia 97:a som krånglar en del. Först var där ingen tomgång alls. Fick då bytt spjällhuset på verkstad MEN efter det var tomgången uppe på 1400 varv. Sen gjorde jag en avläsning av felkoderna men de visade inga fel. Bilen blev sämre och började hacka och den svarade inte när jag gasade, dessutom rök den och osade. Lämnade den då till en annan verkstad som bytade olja, oljefilter, tändstift och katalysator. Bilen gick bättre i 3 dagar trots att tomgången fortfarande ligger på 1400 men nu är den tillbaka med hackandet och att den inte svarar när jag gasar, dock så ryker den inte från avgasröret. Är där någon som har ett tips om vad det kan vara. Jag blir snart tokig och pank sad

/katja65

Peran Bilmekaniker
26 januari 2010 · 235 Inlägg

Bytade dom katten så kan det ju vara ngt med att den rikar upp så den får för mkt soppa så de e därför katten har gått, svårt o leta fel när man inte har den framför sig med! Har för mig att man måste fixa tomgången med en dator, som finns på mekonomen värkstäder efter man bytat spjällhuset, dom har kanske missat de. dock inte helt säker!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang