4733
Sök

CRX:en Startar inte!

3 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Jo det började med att crx:en inte startade en dag så tänkte att det var batteriet som krånglade men det va det inte för nu e det fullladdat. men så byte jag säkringsplatan så gick startmotorn igång men den tände inte sad någon som kan ha en aning om va det kan vara.

Mycket tack sam för svar big_smile

1 915 Inlägg
25 januari 2010
CRX ? Antar att det är en bil på 4 hjul som har en motor av okänd sort under huven.....

Börja med att kolla om det finns gnista på tändstift och så det kommer fram bränsle till motorn.

läs: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

836 Inlägg
25 januari 2010
Louksor skrev:
CRX ? Antar att det är en bil på 4 hjul som har en motor av okänd sort under huven.....

Börja med att kolla om det finns gnista på tändstift och så det kommer fram bränsle till motorn.

Känns dock som att den som inte vet vad en crx är för något lika gärna kan skita i att svara i tråden rent allmänt smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 januari 2010
CRC 5-56 heter det väl...Ja eller WD40!

Edit: Jag tror du har slut på drivgasen, köp en ny burk!
Senast redigerat av dawwe (25 januari 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 915 Inlägg
26 januari 2010
Nu vet jag iof vad en CRX är för nåt, det var mest menat som en pik till Alex att läsa garagets regler,
då hans info är dåligt skriven och är lättare att få hjälp om man skriver en bra beskrivning och info om motor osv..

Sen om en motor inte tänder, så är det skitsamma om det är en Honda, Saab, Volvo, Porsche, Ferrari osv, så har de samma symptom och oftast samma fel och man behöver inte veta nånting om en speciell modell för att kunna hjälpa nån att hitta en lösning på sina problem.

Så en bra start är som jag skrev att börja med att kolla gnista och bränsle.

Jag bidrog med tips till trådskriven, så han ska kunna få ordning på sin bil.

Vad bidrog du med ? Ingenting, bara ett onödigt inlägg....Så vem är det som lika gärna kan skita i att svara i tråden...?

kenny_crx skrev:
Louksor skrev:

Känns dock som att den som inte vet vad en crx är för något lika gärna kan skita i att svara i tråden rent allmänt smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Makaronborrare
993 Inlägg
26 januari 2010
Som sagts tidigare kolla gnistan och om det kommer fram bensin.

Du har inte haft några problem tidigare som att den varit mer svårstartad när motorn blivit varm?

3 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Tack för svaren skulle varit lite mer tydlig det är en doch motor. ibland låter det som att bränselpumen går igång när man vrider på nycklen men inte ens det låter nu sad och innan när startmotorn gick runt som den inte gör nu så blev det inga gnister:(

Motborgare
1 099 Inlägg
26 januari 2010
fbg_alex skrev:
Tack för svaren skulle varit lite mer tydlig det är en doch motor. ibland låter det som att bränselpumen går igång när man vrider på nycklen men inte ens det låter nu sad och innan när startmotorn gick runt som den inte gör nu så blev det inga gnister:(

Nu låter det ju som om du har helt slut el. Laddade den bra innan den la av?

-- K

3 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Men det konstigaste av allt var att först så gick den igång på startmotorn så att man trodde att den skulle gå igång men det var ingen gnista på stiften och sen så laddades batteriet ut och så laddade jag det men nu så blir det inget ljud alls från start motorn (tror själv att det kan va ett relä men jag kanske helt ute och  cyklar) men villket skulle det tänkas vara så fall eller jod fel ? :S

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 januari 2010
Felet är med största sannolikhet "main relay" problem. Klassiskt att bilen startar du kör, stänger av, så startar den inte igen. Lyssna efter bränslepumpen när du vrider nyckeln till läge 2.  Main relay är en förmodligen brun liten reläbox som sitter under ratten eller i mittkonsolen. Ta isär relät och löd om det så är dina problem med största sannolikhet lösta.

Edit: läste lite med noga. Låter inte startmotorn så beror inte det på main relay. om soppa pumpen inte surrar så beror det på MR. Det kan vara en kombination av fel.
Senast redigerat av caromania (26 januari 2010)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök