Blårök från Saab 9-5

blondeaudi
22 september 2006 · 2 Inlägg

Tjena!

Gäller deras garanti även importerade saab 9-5 bilar, tex en årsmodell 98 med komplett ifylld servicebok?

Några krav som måste vara uppfyllda för att saab ska åtgärda felen på garanti?

Mvh

Adam

Edit: någon har några erfarenheter utav saabs automatlådor?

Senast redigerat av blondeaudi (22 september 2006)

precision
22 september 2006 · 2 652 Inlägg

nej inte på importbilar

Redbull Moderator+
22 september 2006 · 1 081 Inlägg

precision skrev:
nej inte på importbilar

Detta baserar du på vad?

Den  8-åriga motorgarantin gäller lika mycket på importbilar som svensksålda
Möjligtvis säger SAAB ÅF annat eftersom dom ogillar import av förklarliga skäl.

SAAB Automobil AB säger dock att det INTE gör någon skillnad om bilen är svensksåld eller importerad, så vore kul att veta hur du VET att den inte gäller... Så länge bilen är servad efter SAABs rekomendationer gäller den.

blondeaudi: Angående SAABs automatlådor så är dom underbara, framförallt 02> om det gäller 9-5 då den nya 5-stegs automatlådan kom. Håller även för hyfsad effekt smile

Mvh

Vem jag?
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
22 september 2006 · 1 852 Inlägg

om jag vart du skulle jag nog inte köra en meter till... ring och få den bärgad, de borde motorgarantin täcka (men hör med SAAB först)

man lever bara en gång så lev väl!
blondeaudi
22 september 2006 · 2 Inlägg

Redbull skrev:

precision skrev:
nej inte på importbilar

Detta baserar du på vad?

Den  8-åriga motorgarantin gäller lika mycket på importbilar som svensksålda
Möjligtvis säger SAAB ÅF annat eftersom dom ogillar import av förklarliga skäl.

SAAB Automobil AB säger dock att det INTE gör någon skillnad om bilen är svensksåld eller importerad, så vore kul att veta hur du VET att den inte gäller... Så länge bilen är servad efter SAABs rekomendationer gäller den.

blondeaudi: Angående SAABs automatlådor så är dom underbara, framförallt 02> om det gäller 9-5 då den nya 5-stegs automatlådan kom. Håller även för hyfsad effekt smile

Mvh

Tack för bra svar! Misstänkte att den skulle gälla även på importbilar!

Du har ingen erfarenhet utav automatlådorna ifrån 98-01, är det också en 5 stegad låda eller?

Vet ni om det finns något sätt att kolla om en saab har skruvad mätarställning?

Mvh

Adam

Engen HEAVY METAL
22 september 2006 · 765 Inlägg

Min svåger har samma problem med sin 9-5a  Dock inte jämt..  Händer ibland.,!! Och det är inte lite det ryker heller asså-.!!.. Dock tror jag med stor sannolikhet att hans problem ligger i turbon för han kyler den aldrig och kör rätt hårt-.!!

OT.- Volvos vevhusventilation är heller inte den bästa.. är ju ett antal Packboxar mellan motor och växel låda som gått hål pågrund av tät vevhusventilation mm mm.. Gammal klassisk 850 s/V70 sjuka!! 
  MVH/ adde

Senast redigerat av Engen (22 september 2006)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang