3912
Sök

Vw Polo 1.6 -98 AEE startar ej trots bensin och gnista!

1 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Hej. Har en Polo 1.6 -98. Har startproblem. Bränsle kommer i matarledningen fram till tryckröret. Stiften ger gnista allihop. Dock kommer inte bensinen fram genom insprutarna. Ser inte en tillstymmelse till fukt på tändstiften.

Till saken hör att jag hade bilen i garaget och lagade en kabel anslutning till vatten temperatur givaren. Därefter bytte jag spännrulle till generator remmen. Vid denna operation hissade jag upp bilen på höger sida ganska mycket så att en ganska kraftig lutning uppstod på bilen. Efter borttagning av gamla spännrulen och generator rem så startade jag bilen och då fungerade även temperatur mätaren.

Körde bilen i det lutande läget i kanske 5 minuter. Fick därefter gå in och mata hungrigt barn..

Ut i garaget 1.5 timma senare för att montera den nya spännrullen och generator rem. Monteringen gick smärt fritt. På med höger framhjul och sänkte ner bilen. NU, vägrar bilen starta.

Det verkar alltså som om något har hänt under tiden jag körde bilen i upphissat läge. Min fundering är om något i insprutningen kan påverkas av detta läge?

Det sitter en liten ventil på höger fjäderbens torn som är kopplad till spjällhuset med en slang och på andra sidan ventilen går en slang ner till kanistern. Denna ventil tickade ganska länge under körningen. Tänkte inte mer på det än att "det ska nog vara så".

Någon som känner igen problemet eller som har en aning om vad deta kan vara?
Mycket tacksam för hjälp.
Jörgen i Uddevalla.

P.S Ska tilläggas att motorn snurrar igång om jag ger den en sup rakt ner i spjällhuset. Dock bara i ett par sekunder. Tror dock fortfarande att insprutarna inte öppnar. Kan det bero på 1: För lågt tryck i railen? 2: Insprutar relä kass? Isåfall var sitter detta relä?

Sök