Larmet går utan anledning på min saab 9-5 3.tdi-02 !!

Wach
1 februari 2010 · 42 Inlägg

Tjenare!
Larmet far och går ibland på min Saab 9-5 3.0tdi -02a.
Går ej att stänga av via fjärrlåset på nyckeln.
Vad kan vara fel?
Lätt att koppla ur?
Får inte av det över huvudtaget, det slutar av sig själv efter ett tag om man har tur..
tacksam för snabba svar då risken finns att grannarna sätter en spade i framrutan då det tjuter fruktansvärt högt! Och lämna bilen olåst ute på gatan är ju inte heller något man vill göra.
Mvh

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
2 februari 2010 · 1 594 Inlägg

Wach skrev:
Tjenare!
Larmet far och går ibland på min Saab 9-5 3.0tdi -02a.
Går ej att stänga av via fjärrlåset på nyckeln.
Vad kan vara fel?
Lätt att koppla ur?
Får inte av det över huvudtaget, det slutar av sig själv efter ett tag om man har tur..
tacksam för snabba svar då risken finns att grannarna sätter en spade i framrutan då det tjuter fruktansvärt högt! Och lämna bilen olåst ute på gatan är ju inte heller något man vill göra.
Mvh

Batterierna i larm sirenen har gett upp och ja, sirenen har egen strömförsörjning. Det går att byta dessa två batterier med lite meck. Saab byter hela enheten men då blir det dyrt. Finns ett antal trådar om detta på http://forum.saabturboclub.com
Larmsirenen hittar du uppe framför vänster framhjul, men du måste av med hjulet och ner med innerskärmen för du når den bara underifrån.
Tips; Lås bilen manuellt med nyckeln istället för med fjärren tills du fixat problemet så tjuvlarmar den inte.

Senast redigerat av hotrodder (2 februari 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang