3378
Sök

Buicken laddar inte batteriet. tips?! Har panik! Kan det vara kylan eller vad skall man tro?

1 112 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Har kört mig buick park avenue 91a hela vintern utan minsta problem. ikväll så går jag ut till bilen å startar den å låter den gå några minuter och kör sedan iväg. kör ut från parkeringen sväger runt hörnet på garaget å kör ut på lokal vägen. kör typ 500 meter å helt plötsligt så bara nålen på laddnigs mätaren dimper ner från stadiga 13-14 volt som den alltid ligger på när allt är ok. dimper ner till röda fältet å lägger sig på typ 9 volt å en lampa tänder sig som talar om att den inte laddar alls.

vad är detta? hur skall ja hantera det? om kolen vore kass så skall dom väl inte lägga av så jävla tvärt? brukar väl ge sig sakta. har inte rört något under huven å remmen är ny å fin å snurrar generatorn som den skall.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

21 761 Inlägg
31 januari 2010
Mät även med multimeter både på själva batteripolerna och vid generatorn vilken spänning det är. Om nu spänningen verkligen rasar ner till 9 V på batteriet så låter det ju som batterihaveri, men det är lätt konstaterat med multimeter och ett startförsök. smile

1 112 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät även med multimeter både på själva batteripolerna och vid generatorn vilken spänning det är. Om nu spänningen verkligen rasar ner till 9 V på batteriet så låter det ju som batterihaveri, men det är lätt konstaterat med multimeter och ett startförsök. smile

har fått lite hjälp och fått ordning på det nu!  generatorn har tidigare vart renoverad och nu havererade den. så jag har fixat en ny nu!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Sök