Rensvinf skrev:
En annan sorts turbo skulle inte påverka just hur länge turbon håller.
Är helt klart med på dina tankegångar men.......i detta fall finns det faktiskt fördelar livslängdsmässigt att byta snurra.
Den turbon som sitter där original Garret GT1752 har visat sig vara en riktig skitturbo och OTROLIGT många har rasat. Bilar med Mitsubishi turbo klarar sig betydligt bättre då den är av bättre kvalité.
>>simpon, byter du turbo till en annan modell måste du uppgradera din mjukvara (chipp).
Om du väljer en Mitsubishi turbo (TD04HL 15T/5#) som bla sitter originalmonterat på Aeromodellerna får du en högkvalitativ snurra med kapacitet till 250/260 originalhästar.
Det går att töjja denna liiiite till om man skulle vilja.
Denna passar inte rakt på, du behöver byta vatten/oljerör, sådana satser finns att köpa så det "bara" är att hänga dit.
Men som sagt....du måste uppgradera din mjukvara oxo.
Hör med din trimleverantör, det är en väldigt vanlig uppgradering = de har den på hyllan och det behöver inte bli dyrt (om du inte kör med bosses trim som du fått installerad på en parkering)
Låter det meckigt.....köp då en ny originalturbo.
Dessa finns hos alla turborenoveringsfirmor så Goggla.
Senast jag köpte en kostade det 5700kr.
mvh Jonas