BMW X5,2009 problem med nyckeln.

BF_KS
1 februari 2010 · 96 Inlägg

Hej.
Jag är ganska osäkert på om detta är rätt ställe att ställa denna frågan, men jag gör det ändå, sen är det bara att flytta till rätt plats.
Jag har en BMW X5 2009, gått 200 mil.
Jag har tre nycklar som jag fick med när jag köpte bilen, alla tre fungerade lika bra, men nu fungerar inte den enna, den som jag använde alltid. Fjärret funkar inte på den, alltså; När jag ska låsa upp eller låsa bilen med nyckel på långt hål, så som jag gjorde tidigare, inget händer, det reagerar ingenting, men sen när jag låser upp bilen från dörren, då går det, och även starta, vad kan detta bero på? MEd andra nycklarna går det att låsa upp bilen och låsa den, inga problem, men bara med den går inte.
Vad kan ha hänt? Och hur fixar jag så att den kommer funka igen som tidigare?

Tacksam för svaret!!

scania36
1 februari 2010 · 22 Inlägg

Om jag fattat rätt, så är väll batteriet slut i nycklen.

Turbomatte Lackerare/Rekondare
1 februari 2010 · 834 Inlägg

BF_KS skrev:
Hej.
Jag är ganska osäkert på om detta är rätt ställe att ställa denna frågan, men jag gör det ändå, sen är det bara att flytta till rätt plats.
Jag har en BMW X5 2009, gått 200 mil.
Jag har tre nycklar som jag fick med när jag köpte bilen, alla tre fungerade lika bra, men nu fungerar inte den enna, den som jag använde alltid. Fjärret funkar inte på den, alltså; När jag ska låsa upp eller låsa bilen med nyckel på långt hål, så som jag gjorde tidigare, inget händer, det reagerar ingenting, men sen när jag låser upp bilen från dörren, då går det, och även starta, vad kan detta bero på? MEd andra nycklarna går det att låsa upp bilen och låsa den, inga problem, men bara med den går inte.
Vad kan ha hänt? Och hur fixar jag så att den kommer funka igen som tidigare?

Tacksam för svaret!!

Nyckeln har kodat av sig, åk till din bmw verkstad så fixar dom det!

BF_KS
5 februari 2010 · 96 Inlägg

Jag har provat med att byta batteri, men det hjälpte inte, och på bmw hade de ine tid på länge, vilket jag inte kan vänta, eftersom ska köra iväg och vara borta länge också! ;S
Vet inte vad det kan vara för fel.

AeroMalm BMW fantast
5 februari 2010 · 1 172 Inlägg

BF_KS skrev:
Jag har provat med att byta batteri, men det hjälpte inte, och på bmw hade de ine tid på länge, vilket jag inte kan vänta, eftersom ska köra iväg och vara borta länge också! ;S
Vet inte vad det kan vara för fel.

vadå inte har tid att vänta. du har ju 2 andra nycklar du kan använda så länge...

hur lång tid var nyckeln utan batteri när du gjorde bytet? på äldre bmw så får inte nyckeln vara utan batteri i mer än 1 minut för då avkodar den sig. så det gäller att vara snabb...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
5 februari 2010 · 999 Inlägg

Läs i instruktionsboken.
På äldre BMW kan man initiera nycklarna själv efter batteribyte, kan vara samma på din.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang