Vart "chippar" jag min bil Bäst?

Marlboroman
25 december 2009 · 8 233 Inlägg

S60RAWD skrev:

Xuri skrev:
bsr är en större firma å mer känd så använd dom!

själv tycker jag autotech e de sämsta man kan stoppa i sin bil...

Vad skulle då vara dåligt med Autotech?

Jar kör med BSR men när bilen började gå kasst så kunde dom inte svara på vad de kunde vara.... inte ens säga vad dom trodde de kunde va....  Ringde då Autotech o beskrev felet. (Tappade laddtryck o ryckte vid gaspådrag)
Tror han jag snackade me på Autotech hette Per o han sa att det till 99% e magnetvenlilen som har tagit semester. Sagt o gjort ringde Volvo o fick en ny magnetventil skruvade dit den o sen gick den klockrent igen smile
Tycker att BSR borde kunnat tänka så långt me...

Vad det är dåligt med taffeltech? Mja, vart ska man börja..? Håller inte vad dem lovar, tar omotiverat betalt (även om jag faktiskt lyckades få 500:- i rabatt sista gåmngen jag handlade där vilket vr en minst sagt klen tröst) och tutar i folk både ena och det andra. Jag har konstaterat att det är fel folk att ha med och göra och vänder mig till andra ställen nuförtiden vilket har funkat klockrent.

BSR kanske tänkte ett steg till, dem kanske räknade som så att om vi svara fel så finns risken att personen i fråga sätter sig och gnäller över det på nåt forum och man får en massa ovett för det. För med den felbesktivningen så finns det ett par andra tänkbara alternativ.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Marlboroman
25 december 2009 · 8 233 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Du skrev tidigare om Autotech i Västerås????? Dom ligger väll ändå i Vänersborg å om du tycker det e för långt hade jag satsat på BSR dom har ju trots allt vart med å utvecklat mjukvaran till Koenigsegg

Dem har en filial i Västerås.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Xuri One Man Clan
25 december 2009 · 4 287 Inlägg

Marlboroman skrev:

S60RAWD skrev:

Xuri skrev:
bsr är en större firma å mer känd så använd dom!

själv tycker jag autotech e de sämsta man kan stoppa i sin bil...

Vad skulle då vara dåligt med Autotech?

Jar kör med BSR men när bilen började gå kasst så kunde dom inte svara på vad de kunde vara.... inte ens säga vad dom trodde de kunde va....  Ringde då Autotech o beskrev felet. (Tappade laddtryck o ryckte vid gaspådrag)
Tror han jag snackade me på Autotech hette Per o han sa att det till 99% e magnetvenlilen som har tagit semester. Sagt o gjort ringde Volvo o fick en ny magnetventil skruvade dit den o sen gick den klockrent igen smile
Tycker att BSR borde kunnat tänka så långt me...

Vad det är dåligt med taffeltech? Mja, vart ska man börja..? Håller inte vad dem lovar, tar omotiverat betalt (även om jag faktiskt lyckades få 500:- i rabatt sista gåmngen jag handlade där vilket vr en minst sagt klen tröst) och tutar i folk både ena och det andra. Jag har konstaterat att det är fel folk att ha med och göra och vänder mig till andra ställen nuförtiden vilket har funkat klockrent.

BSR kanske tänkte ett steg till, dem kanske räknade som så att om vi svara fel så finns risken att personen i fråga sätter sig och gnäller över det på nåt forum och man får en massa ovett för det. För med den felbesktivningen så finns det ett par andra tänkbara alternativ.

Min bästa polare som jag var uppe med  han hade beställt följande från autotech, Komplett koppling ,Kamaxlar, verdistakar, 2 st mappningar, spridare osv...

När han kom upp hade han blivit lovad mappning i bänken samt att dom glömt å säga till han att hans soppasystem var fel så de fick byggas om när vi kom upp dit.... de blev Ingen mappning i bänken utan de blev mappning på gatan å dom sa att han skulle köra bilen också..vilket han nekade...

Vi "fick" inte vara på anläggningen när dom fixade med bilarna utan vi blev skjutsade till trollhättan centrum å skulle bli hämtade där 3 timmar senare då den ena bilen var klar (skulle bara chippas)
6-7 timmar senare fick vi går från centrum tillbaka då dom inte svarade i telefon eller hämtades oss, då hade vi suttit på tågstationen 3 timmar för de ösregnade ute..

Kl 07 var vi där å lämnade bilen.. kl 23 åkte vi 45 mil hem igen med en bil som inte fungerade..
dom sa att något bromsade å dom sa att han fick åtgärda detta å senare återkomma...

Hur tror de de känns att allt blev skit den dagen å hur många kronor tror du han hade lagt hos autotech?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Kesler
25 december 2009 · 3 650 Inlägg

its fun

Lund-gren
25 december 2009 ·

Som sagt och som de skrivits tidigare i tråden, ifall du bara skall chippa bilen så åk till de som är närmast dig eftersom dom gör samma sak och har väldigt(!) likvärdiga chipp... man kan smutskasta båda företagen lika mycket och höra lika mycket rykten om båda...

Xuri One Man Clan
26 december 2009 · 4 287 Inlägg

Fisse skrev:
själv körde ja Autotech på min bil men måste säga som många andra,välj BSR eller chippcenter,blev lovad att dom skulle fixa dump och lite andra saker men när ja åkte därifrån så hade ja bara fått ett chip för dom hade inte tid med att fixa dumpen,inte vet ja men dom kanske hade mycket att göra men ja hade bokat tid en månad i förväg...

Min polare bokade tid på vintern samtidigt som han beställde koppling stakar å kamaxlar...men ändå var bromsbänken full i mitten av juli....

Edit; dom hade även glömt å säga att han skulle ha större luftmassemätare å lite annat...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Andreaus
26 december 2009 · 22 Inlägg

Tack för alla svar!
Läste om någon som skrev om Its Fun, de har jag bara fått höra att det är riktigt skräp =/

Men antar att jag kör på de närmsta och väljer BSR!

Tack allihopa för era svar och hjälp!

BMW 325i (2006)
patlar Snickare
15 februari 2010 · 13 Inlägg

Ingen som vet hur chipen från A-tech ser ut för är osäker på om det verkligen sitter nåt i min så skulle vilja kolla upp det utan att behöva åka till dom eftersom det är ganska långt för mig smile

Hejsan hejsan alla motorpolare =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang