2596
Sök

Hur mycket skillnad gör det om jag sätter på sportavgassystem?

281 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
Hej undrar om bilen kommer låta nåt grymt om jag sätter på simons från katalysatorn och bakåt?
mvh Jonas

2 652 Inlägg
25 september 2006
beror på vad man tycker är högt men om du kör 2,5" från katt någon dämpare längst bak så kommer det låta "ganska" högt .

238 Inlägg
25 september 2006
JW skrev:
Hej undrar om bilen kommer låta nåt grymt om jag sätter på simons från katalysatorn och bakåt?
mvh Jonas

lite lurigt att bedömma, men är avgasröret som du köpt  grövre än orginal evakueras agvaserna snabbare, vilket gör de effektivare, tror de hade gjort mer om du bytt från grenrören, oftas hjälper de inte så mycket om man enbart byter till ett grövre sporsystem utan de kommer till nytta då man tex chippar bilen, iaf på en turbomotor för då är de viktigt att avgaserna åker ut snabbt och effektivt..
men den kommer säkert låta mummsigare
Senast redigerat av C2racing (25 september 2006)

Mental retard :D
98 Inlägg
25 september 2006
köpte ett sport system på bsr när mitt gamla trillade av. det låter betydligt skönare nu än tidigare men någon effekt skillnad i en bil med så pass lite effekt i ska du itne räkna med. märker själv inte någon markant skillnad. trots att bsr så gott som bara har bra saker.

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

281 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
vill poängtera att jag är bara ute efter att få bort symskinljudet som är i nu... bryr mig inte om effekten... tack för svaren hittils fyll gärna på! mvh Jonas

Lada-missbrukare
566 Inlägg
25 september 2006
De e nog ingen idé att sätta ett enormt avgassystem på en annars original bil...i synnerhet en utan turbo.. på sugmotorer ska det ju nämligen vara ett visst motstånd för att det ska stämma...  ett allt för grovt avgasystem e nog oftast mer till förfång än nytta....
Senast redigerat av Lada Tuning (25 september 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

178 Inlägg
25 september 2006
för ljudets skull räcker det ofta bra att bara byta slutburk(ar), sa catback borde göra dig mer än nöjd med ljudet. har du en icketurbo sa kan den rentav bli att kännas lite slöare pa laga varv men a andra sidan lite piggare  högre upp. skillnaden bör dock bli rätt marginell om du inte har riktiga stuprör. jag har 2x2,5" fran kattarna och skulle nog inte vilja ha mer ljud pa min vardagsbil. blir nästan pa gränsen när den jobbar för högtryck, eller sa börjar jag bli gammal smile

200 Inlägg
26 september 2006
en kompis har på sin 850  3" från cat och det låter mkt bra..kör du lungt så hörs det inte sååå mkt men när du gasar så får du ett sportigt ljud..

188 Inlägg
27 september 2006
jag hade 3" från turbon utan kat och en ca 20*18*14 (l*b*h) ljuddämpare på min 850 och givetvis lät den men inte alls så obekvämt högt som man kan tro, 140in låter nästan mer med 2.5" med två dämpare roll
Senast redigerat av olds88 (27 september 2006)

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
27 september 2006
tänk på att en turbo dämpar ljudet ganska mkt, så en sugmotor bör ha lite mer i ljuddäpmarväg än en turbo=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Sök