4486
Sök

Behöver snabb hjälp angående laddtryck och wastegate fråga!

240 Inlägg
23 september 2006
Trådstartare
#1
Hej!

Jo det är som så att jag har byggt en b20 turbo.

Förgasaren är en orginal stromberg och motorn är helt orginal i övrigt.

Sitter addapterrör på grenröret till turbon.

Var förut ute och prövkörde och då funka inte laddmätaren så ja koppla bort lilla slangen till dumpen å då funka laddmätaren.

Men nu till problemet när ja gasa iväg för fullt så byggdes inget laddtryck alls det enda som hände med mätaren var att den backa till -0,2bar.

Vad kan felet vara då?


Samt till wastegate frågan!

Köpte en 50 mm wastegate från kl racing och satte dit den.. fick dock ingen ställskruv med som ska sitte upp på wastegaten å heller ingen nippel till en slang att sätta uppe på wastegaten men nippeln som skulle sitta på sidan var med och dit har jag kopplat en slang från insuget!

kan det vara som så att wastegaten inte är påställd nånting så att det inte blir nått laddtryck eller kan det bero på att ja inte har nån slang däruppe?

Mycket tacksam för snabba svar då bilen måste fås körklar idag för det är strippenkörning i morgon !

16 Inlägg
23 september 2006
#2
Har du ingen slang från insuget kopplad till dumpen så kommer dumpen att öppnas när turbon börjar ladda. du måste ha en slang kopplad så kommer laddtrycket att hjälpa fjädern i dumpen att vara stängd. när du sen släpper på gasen stängs gasspjället vilket ger ett tryckfall i insuget och då släpper trycket i slangen till dumpen och dumpen öppnar och sen vet du ju hur det låter.


240 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
#3
ja tck för svaret men var inte däri problmet låg utan att slangen till wastegaten var tvungen att flyttas till översidan membranet!


Sök