Oseriösa hemsidor för billigt bilstyling/ljud

Erick
6 juli 2007 · 4 767 Inlägg

Som ni märker så dom flesta mindre stylingbutikerna, som säljer specifika delar till era lite stylinade bilar, beställer hem först när ni lagt ordern.. men varför köper ni inte direkt från tillverkaren som stylingbutiken gör?

Har köpt i princip allt till min skyline direkt från levarantören i utlandet.. Måååånga delar till bilen är köpta direkt från ÅF i japan och både kjolpaket, vinge och däck/fälg köptes från butiker i england, allt till priser långt under dom svenska normalpriserna.. Ca en till två veckorsleveranstid har allting tagit..

Ända nackdelen med detta är vid ev. reklamation.. Vad man kan läsa av tråden här ovan verkar det inget vidare med hjälpen från butikerna i swe om man får bekymmer med en produkt..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
MasterTitan
2 juli 2008 · 46 Inlägg

Jag har själv en styling butik på nätet och kan säga att det är inte lätt att hålla igång detta.
Varje månad får jag in ca 100 nya produkter som ska läggas in, man ska få olika betalformer att funger ihop med hemsidan, svara på mail etc etc. Eftersom jag har även ett 7-4 jobb så hinner man inte med allt. Sen att man inte är världens bäste på data gör inte saken bättre. Jag försöker hålla priserna så låga som möjligt genom att jag låter min leverantör skicka varorna direkt till kundens dörr, på detta sätt slipper man en extra frakt samt en hanteringskostnad mindre. Visst har man tanke på att öppna en butik men tänk er hur mycket varor man hade behövt ha hemma för att tillgodose allas behov? Och en sådan butik är inte biligt. Sen så har jag mellan 10 och 15 dagars leverans förutsatt att varorna finns på lager. Sen vill jag även ha styling till udda bilar men tro mig att ha nåt snyggt till volvo är inte lätt.
Hoppas att detta hjälpte er att förstå att det är inte lätt att driva en internet butik.

MVH Robban
Däck i Sverige AB
DÄCKiS på FB
"Skilnaden mellan pojkar och män är priset på derass leksaker när man inte har en fru att bekosta" *ler*
Toyota Supra 3.0i Turbo "DÄCKiS" (1989)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
3 juli 2008 · 729 Inlägg

H2Mracing köpte jag höjningssatsen till jeepen av över nätet, beställde den på fredagen dom skickade den på måndagen och jag fick höjningssatsen efter ca 1 vecka. Beställde mina 31"däck hos www.alven-ingvarsson.se på måndagen ringde dom mig och sa att dom hade tagit slut och dom bara hade 2 st kvar men dom lovade att så fort dom fick in fler så skulle dom skicka dom till mej fick däcken efter ca 2 veckor.
tycker det var bra av dom att dom ringde och talade om det.

Lindgren_
3 juli 2008 · 2 644 Inlägg

Erick skrev:
Som ni märker så dom flesta mindre stylingbutikerna, som säljer specifika delar till era lite stylinade bilar, beställer hem först när ni lagt ordern.. men varför köper ni inte direkt från tillverkaren som stylingbutiken gör?

Har köpt i princip allt till min skyline direkt från levarantören i utlandet.. Måååånga delar till bilen är köpta direkt från ÅF i japan och både kjolpaket, vinge och däck/fälg köptes från butiker i england, allt till priser långt under dom svenska normalpriserna.. Ca en till två veckorsleveranstid har allting tagit..

Ända nackdelen med detta är vid ev. reklamation.. Vad man kan läsa av tråden här ovan verkar det inget vidare med hjälpen från butikerna i swe om man får bekymmer med en produkt..

Mvh
Erick

det gäller att hitta siderna med och det är inget lätt sad

Johan Lindgren
J-P-R DO IT LOW STYLE
3 juli 2008 · 1 342 Inlägg

Erick skrev:
Som ni märker så dom flesta mindre stylingbutikerna, som säljer specifika delar till era lite stylinade bilar, beställer hem först när ni lagt ordern.. men varför köper ni inte direkt från tillverkaren som stylingbutiken gör?

Har köpt i princip allt till min skyline direkt från levarantören i utlandet.. Måååånga delar till bilen är köpta direkt från ÅF i japan och både kjolpaket, vinge och däck/fälg köptes från butiker i england, allt till priser långt under dom svenska normalpriserna.. Ca en till två veckorsleveranstid har allting tagit..

Ända nackdelen med detta är vid ev. reklamation.. Vad man kan läsa av tråden här ovan verkar det inget vidare med hjälpen från butikerna i swe om man får bekymmer med en produkt..

Mvh
Erick

Har försökt köpa direkt från tillverkaren, Milotec som det handlade om, men blivit nekad och hänvisad till svenska åteförsäljaren MH Styling. Inget ont om MH, men som du säger är aldrig en mellanhand något lönsamt för slutkund.

Gulmun * Klåpare
3 juli 2008 · 1 718 Inlägg

MasterTitan skrev:
Jag har själv en styling butik på nätet...
...Hoppas att detta hjälpte er att förstå att det är inte lätt att driva en internet butik.

Det är mycket som inte är lätt, men ger man sig in i leken så har man vissa förpliktelser. Sitter jag och beställer från en stylingsida så kollar jag på pris, villkor och leveranstider, inte leverantörens livssituation.
Betalar jag någon för en tjänst så ska det hanteras inom de villkor som denne har satt eller överrenskommit. Fixar han/hon inte det så tycker jag självklart att det är oseriöst skött.

Till topic:
www.gup-tuning.se verkar inte vara top-shelf när det gäller service. Estninsk stylingbutik (riktigt billigt) med den fina siten som säger "Den här hemsidan behöver att du registrerar dig".
   Varorna levereras när man betalat till deras bankgiro. Tvekade lite då bankontot inte var i samma namn som hemsidan sa. Mailade och frågade om det stämde och om jag skulle betala exklusive frakt, efterssom det inte stog någonstans vad frakten skulle gå på. Fick ja till svar på båda punkterna. Betalade.
   Nu har det gått en månad om mitt konto på deras sida ber mig fortfarande föra över pengar så varorna kan skickas. Har provat att kontakta dom angående detta, utan svar någonstans.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Losgard
3 juli 2008 · 1 688 Inlägg

Gulmun skrev:

MasterTitan skrev:
Jag har själv en styling butik på nätet...
...Hoppas att detta hjälpte er att förstå att det är inte lätt att driva en internet butik.

Det är mycket som inte är lätt, men ger man sig in i leken så har man vissa förpliktelser. Sitter jag och beställer från en stylingsida så kollar jag på pris, villkor och leveranstider, inte leverantörens livssituation.
Betalar jag någon för en tjänst så ska det hanteras inom de villkor som denne har satt eller överrenskommit. Fixar han/hon inte det så tycker jag självklart att det är oseriöst skött.

Till topic:
www.gup-tuning.se verkar inte vara top-shelf när det gäller service. Estninsk stylingbutik (riktigt billigt) med den fina siten som säger "Den här hemsidan behöver att du registrerar dig".
   Varorna levereras när man betalat till deras bankgiro. Tvekade lite då bankontot inte var i samma namn som hemsidan sa. Mailade och frågade om det stämde och om jag skulle betala exklusive frakt, efterssom det inte stog någonstans vad frakten skulle gå på. Fick ja till svar på båda punkterna. Betalade.
   Nu har det gått en månad om mitt konto på deras sida ber mig fortfarande föra över pengar så varorna kan skickas. Har provat att kontakta dom angående detta, utan svar någonstans.

Härlig sida, finns inga tele.nr under "Kontakt", och på sidan står det "Copyright 2006".

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Losgard
3 juli 2008 · 1 688 Inlägg

MasterTitan skrev:
Jag har själv en styling butik på nätet och kan säga att det är inte lätt att hålla igång detta.
Varje månad får jag in ca 100 nya produkter som ska läggas in, man ska få olika betalformer att funger ihop med hemsidan, svara på mail etc etc. Eftersom jag har även ett 7-4 jobb så hinner man inte med allt. Sen att man inte är världens bäste på data gör inte saken bättre. Jag försöker hålla priserna så låga som möjligt genom att jag låter min leverantör skicka varorna direkt till kundens dörr, på detta sätt slipper man en extra frakt samt en hanteringskostnad mindre. Visst har man tanke på att öppna en butik men tänk er hur mycket varor man hade behövt ha hemma för att tillgodose allas behov? Och en sådan butik är inte biligt. Sen så har jag mellan 10 och 15 dagars leverans förutsatt att varorna finns på lager. Sen vill jag även ha styling till udda bilar men tro mig att ha nåt snyggt till volvo är inte lätt.
Hoppas att detta hjälpte er att förstå att det är inte lätt att driva en internet butik.

Har man inte tid att bedriva en verksamhet ska man inte heller bedriva den, inget illa menat mot dig.
Förresten så borde du kanske göra en hemsida på svenska istället för en blandning av engelska och svenska.
Hemsidan är dessutom fruktansvärt seg. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
MasterTitan
3 juli 2008 · 46 Inlägg

Losgard skrev:

MasterTitan skrev:
Jag har själv en styling butik på nätet och kan säga att det är inte lätt att hålla igång detta.
Varje månad får jag in ca 100 nya produkter som ska läggas in, man ska få olika betalformer att funger ihop med hemsidan, svara på mail etc etc. Eftersom jag har även ett 7-4 jobb så hinner man inte med allt. Sen att man inte är världens bäste på data gör inte saken bättre. Jag försöker hålla priserna så låga som möjligt genom att jag låter min leverantör skicka varorna direkt till kundens dörr, på detta sätt slipper man en extra frakt samt en hanteringskostnad mindre. Visst har man tanke på att öppna en butik men tänk er hur mycket varor man hade behövt ha hemma för att tillgodose allas behov? Och en sådan butik är inte biligt. Sen så har jag mellan 10 och 15 dagars leverans förutsatt att varorna finns på lager. Sen vill jag även ha styling till udda bilar men tro mig att ha nåt snyggt till volvo är inte lätt.
Hoppas att detta hjälpte er att förstå att det är inte lätt att driva en internet butik.

Har man inte tid att bedriva en verksamhet ska man inte heller bedriva den, inget illa menat mot dig.
Förresten så borde du kanske göra en hemsida på svenska istället för en blandning av engelska och svenska.
Hemsidan är dessutom fruktansvärt seg. smile

Klar att har man dåligt med tid så ska man inte bedriva en verksamhet men sammtidigt så började detta som ett hobby och än ger det inte tillbaka så pass att man kan leva på det.
Ang att sidan är seg så var jag i kontakt med de som tillhandahåller med mitt webhotell och enligt de så är där inga problem. Jag själv har också problem med att det segar. Jag kommer nog byta webhotelleverantör då de jag har är inte värds bäst på suport.

MVH Robban
Däck i Sverige AB
DÄCKiS på FB
"Skilnaden mellan pojkar och män är priset på derass leksaker när man inte har en fru att bekosta" *ler*
Toyota Supra 3.0i Turbo "DÄCKiS" (1989)
Burnout89 Överladdad!
3 juli 2008 · 530 Inlägg

kolla runt på sidan kolla om dom har nån riktig adress med butik och kanske verkstad med. Tex www.scstyling.com

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
Pikey
3 juli 2008 · 2 283 Inlägg

Faze skrev:
Någon som vet om www.masterweb.se är en seriös sida?

Japp

R.I.P. Michael Jackson!
Ferrei
20 februari 2010 · 5 Inlägg

Hittade en sida som heter www.masterweb.se   och dom har riktigt låga priser, så man undrar är dom seriösa? 

om dom nu är seriösa va trors om det här http://www.masterweb.se/?page=prod&subgrp=41 , är det nå kvalitet ?

Hamilton
20 februari 2010 · 8 864 Inlägg

Ferrei skrev:
Hittade en sida som heter www.masterweb.se   och dom har riktigt låga priser, så man undrar är dom seriösa? 

om dom nu är seriösa va trors om det här http://www.masterweb.se/?page=prod&subgrp=41 , är det nå kvalitet ?

Undvik sidor där all form av företagsinformation och telefonnummer saknas.
Endast mailkontakt duger inte

Fotograf på tierpidag.se
Coddas ProWanker
20 februari 2010 · 211 Inlägg

Ferrei skrev:
Hittade en sida som heter www.masterweb.se   och dom har riktigt låga priser, så man undrar är dom seriösa? 

om dom nu är seriösa va trors om det här http://www.masterweb.se/?page=prod&subgrp=41 , är det nå kvalitet ?

Jag har handlat av dem.  Är något år sedan nu men då funka det bra.Fick sakerna samma vecka som jag la ordern.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
Bmw_Bertil Ljud freak !
20 februari 2010 · 928 Inlägg

Ferrei skrev:
Hittade en sida som heter www.masterweb.se   och dom har riktigt låga priser, så man undrar är dom seriösa? 

om dom nu är seriösa va trors om det här http://www.masterweb.se/?page=prod&subgrp=41 , är det nå kvalitet ?

Dom har bra kvalite och snabb leverans! Tycker jag dom tar hem prylar från USA

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang