hej jag ska köpa en glt motor från en volvo 240 glt-84 å funderar på att trimma den så jag behöver lite trimm tips och det skulle vara bra om ni skrev ett cirka pris för trimmningen
tack i för hand
Zombies, coming soon to a city near you! www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Hmm, en lit "ot" fråga.. Finns det någon 16 ventilstopp som passar till en sådan motor. Eller är det som med många andra motorer att det inte passar med passning mellan kolvar - ventiler bl.a.?
leta rätt på någon rallytopp som är portad å har större ventiler tex. kika sen in på KG trimnings hemsida å kolla upp någon bra kam.. ett extraktor-grenrör och ett 2,5tums system kan oxå vara och rekomendera.. toppen kan du få för några tusingar beroende på va det är för grejer.. olika. en ny kam får du betala 2000-3000kr för, och grenröret nytt ca 4000-5000nytt.
med steg 1 eller 2 kam ska de inte vara helt omöjligt att komma upp i runt 160-170hk me dessa grejer. men tänk på att soppatrycket bör höjjas lite isf
generellt sätt så är kambyte det du får ut mest hk för pengarna om du inte vill lägga ut så mkt
din ekonomi kommer alldrig tillåta trimmning tim jag har ju bättre ekonomi än dig å då har inte jag heller råd å trimma min 2,9:a så vi får nog åka orginal du å jag hahaha
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
din ekonomi kommer alldrig tillåta trimmning tim jag har ju bättre ekonomi än dig å då har inte jag heller råd å trimma min 2,9:a så vi får nog åka orginal du å jag hahaha
ähh skit snack tänkte lite mer sniik trimmning
hahaha okok... ajja trimma på du jag drar dig endå
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
hahaha okok... ajja trimma på du jag drar dig endå
de skitar jag i