2739
Sök

Spolarvätske behållare saab 9000 2.3t

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
ser att vätskan rinner ut under dunken.

har köpt mig en ny dunk, och funderar över hur bytet sker. är det svår tillgängligt? många skruvar?

tror inte det är backventilerna. då ja sätter fingret där de rinner så verkar de sluta, men man vet ju aldrig. ska även byta backventilerna då ja ändå är där så är även dem nya. men frågan lyder som sagt är de ett svårt byte?

tips? från någon som gjort de.. otrevligt att stå där i 100 år och glo tongue

5 710 Inlägg
22 februari 2010
Att själva behållaren går sönder har jag aldrig hört talas om, däremot slangen mot pumpen eller backventilen.
Men det lär du märka.....ner med plasten undertill så ser du.
För att byta tanken sitter den i 2 eller 3 skruv en i ovankant vid "halsen" på behållaren och en eller ett par längre ner.
Skruvarna kommer du åt under huven.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Att själva behållaren går sönder har jag aldrig hört talas om, däremot slangen mot pumpen eller backventilen.
Men det lär du märka.....ner med plasten undertill så ser du.
För att byta tanken sitter den i 2 eller 3 skruv en i ovankant vid "halsen" på behållaren och en eller ett par längre ner.
Skruvarna kommer du åt under huven.

mvh Jonas

okok. kändes bara skumt att de sluta rinna när ja höll fingret nedanför där strålen kom.. men det visar sig när jag ska göra de möjliga bytet då.. eller så byter ja backventilerna bara.. de kan ju vara så att dem krånglar.

tack för infon, då vet ja lite mer va ja ska söka.. de står ju fan inget i haynes om detta byte tongue

Sök