2710
Sök

Trasig topplockspackning (Chevrolet Trans Sport)

4 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Hej i kvällen....Har en cheva trans sport som jag skulle behöva hjälp med toppen på...packningen är trasig o toppen är nog skev -..vatten i oljan ...sad  nån som känner till någon som skulle villja kan skruva med detta? Mvh. uffe
Senast redigerat av Billy555 (24 februari 2010)

583 Inlägg
23 februari 2010
Ifall du har vatten i oljan kan man med hög sannolikhet säga att din topplockspackning gått sönder. Ifall topplocken är hela, snea eller sprucken är svårt att säga.

Jag har nog svårt att tro att någon vill ha på sig jobbet att skruva med din cheva trans sport, men lägg upp årsmodell och motortyp så kanske det finns folk som nappar. Har du ingen möjlighet eller garage själv?, Möjligen någon händig hjälpsam vän?

Har du kollat upp vad en verkstad tar för arbetet?

Mvh
Anders
Senast redigerat av ajonasson (23 februari 2010)

Even with cruise control.. you still have to steer.

4 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Har kollat med en del verkstäder ..men dom ska ha mycket pengar för att göra jobbet..mer än vad bilen är värd...får kolla vidare smile)  men tack för ditt svar / Mvh Uffe

1 498 Inlägg
23 februari 2010
Billy555 skrev:
Har kollat med en del verkstäder ..men dom ska ha mycket pengar för att göra jobbet..mer än vad bilen är värd...får kolla vidare smile)  men tack för ditt svar / Mvh Uffe

Vad har du fått för pris? vet att det är dyrt och ett ganska omfattande jobb.

4 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
har fått priser från 20-25 tusen ...tycker jag är himla mycket pengar...försöker hitta någon som är lite billigare,,

Galen
849 Inlägg
23 februari 2010
Anledningen till att det är så dyrt är väll för att motorn är tvärställd och är en V6a så då blir det svårt att komma åt toppen som går mot torpeden utan att ta ut motorn, antagligen därför det är så dyrt.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

3 Inlägg
23 februari 2010
Hej. Har en jobbar kompis som precis gjort samma jobb på sin cheva transporter-01.
Lättast är tydligen att sänka ner motorn så det är inget lätt jobb. Har du övertryck i slangarna?

4 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Ja det är nog över tryck....temp mätaren går upp o ner som en jojjo....

Sök