6257
Sök

Min 745 tic -88 började överladda helt plötsligt? HJÄLP!!!!

69 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Hej ! hämtade ny bil i för någon dag sen , på hemvägen så laddade bilen 0,7 bar vilket var perfekt men när jag kommit hem var bilen nästan tom på vatten ,(packningarna till vattenpumpen byttes) satte ihop bilen och den behöll vattnet  så till saken: tog en provtur och bilen överladdar när man drar från botten på 3ans växel o likaså 4-5 ?? jag kollade Slangarna till WG osv och dom sitter på plats ! , har ställbart ladd så prövade att ställa ner det men vart ej skillnad och inte heller om jag ställde upp ladd tongue så vart kan felet ha hamnat ?

OBS ! är Newbie på turbo fronten så behöver lite hjälp på vägen nu.

Tack på förhand!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
27 februari 2010
Ta bort pysventilen om sådan finns, på en del kan de bli så har jag HÖRT. Elektronisk är de enda jag har erfarenhet av tyvärr

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

69 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Boostrider skrev:
Ta bort pysventilen om sådan finns, på en del kan de bli så har jag HÖRT. Elektronisk är de enda jag har erfarenhet av tyvärr

Jo hörde att man kunde göra det  så ska nog ta mig för o pröva det tongue
men då laddar ju fanskapet bara typ 0,4 väl ? tongue

tack för svaret ^^

Biltokig
310 Inlägg
27 februari 2010
e den redigt inställd på wastegaten så ska den ladda det den ska om du tar bort pysventilen, sån skit är det bara 14isar som kör med, kolla annars att byta wastegaten, sitter ett gummi membran i den som det kan gå hål på och då laddar den fullt, hadde det så på min förstabil när jag hadde hämtat den, 745 tic

Harè bra

69 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
__Mackee__ skrev:
vad laddar den nu ? min kina pysventl gängade ur sig så jag fick ca 1,5+ ist för 0,8.

Just nu laddar den typ 1,2 sen slår det ifrån på tändningen , så vill ha ladd på 0,7 - 0,8 .
Jo det kan vara nå knas med pysventilen så ska försöka se över den`så fort som möjligt !

Vad rekomenderas det för ladd som MAX på en standard TIC (182hk)  för att det ska hålla bra och minst ett år/1 sommar tongue ?

1,2 känns just nu FARLIGT ! xD

mvh

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 februari 2010
max 1 bar, annars kommer snart raset som ett brev på posten.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

69 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
ola_volvo skrev:
e den redigt inställd på wastegaten så ska den ladda det den ska om du tar bort pysventilen, sån skit är det bara 14isar som kör med, kolla annars att byta wastegaten, sitter ett gummi membran i den som det kan gå hål på och då laddar den fullt, hadde det så på min förstabil när jag hadde hämtat den, 745 tic

mm ska bepröva att slita bort pysjäveln o se om den funkar.
men om nu problemet kvarstår så kan det ha o göra med ett gummi membran som är trasigt?
Lätt/Svårt att byta eller måste man byta hela WG ?

Thanks!

69 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Det var Pysventilen det satt i och har nu kirrat detta smile , nu till en kanske tråkigare sak ..... Styr servon börjar bete sig konstigt " hackar" när man svänger ? , har kollat styr servo vätskan o det e över halva med vätska så vad kan det då vara ? mvh

Tacksam som FAAEN för svar wink

Sök