100 armhävningar på sex veckor?

TobiasP
14 februari 2010 · 89 Inlägg

Sanizz skrev:
Risk för överträning så det skriker om det.

Tror jag inte. Vi snackar armhävningar, med ens egna kropp som vikt. Om man bara kör detta program och inte nåt på gymmet. Då bör chansen till överträning inte vara särskilt stor.
Snarare att man tränar uthålligheten i muskeln/lerna.

http://forum.body.se/showthread.php?t=23247&page=2

Senast redigerat av Uchiha (14 februari 2010)

westlife
14 februari 2010 · 246 Inlägg

När jag tränade en massa i gymnasiet så klarade jag 69.. Testade nu igen, 20 st blev det tillslut och jag trodde vartenda blodkärl skulle sprängas tongue Det är nog inget för mig det där programmet..

Martin 9-3 Fisketokig
14 februari 2010 · 2 997 Inlägg

Mycket trevligare om man vänder på det hela...

Sex i 100 veckor enligt repetitionerna från tabellen.

Risk för träningsverk då också...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
_Wallis_
14 februari 2010 · 4 506 Inlägg

Inte något jag tänker försöka iafa tongue
Som många andra sagt, när man gymmade & innan diverse skador kanske man hade kunnat ge det ett försök. Nu har jag 110kg fördelat på 190cm, Blir alldeles för mycket att häva så många gånger för min del iafa.

Kan du andas kan du dö.
Sanizz
14 februari 2010 ·

Uchiha skrev:

Sanizz skrev:
Risk för överträning så det skriker om det.

Tror jag inte. Vi snackar armhävningar, med ens egna kropp som vikt. Om man bara kör detta program och inte nåt på gymmet. Då bör chansen till överträning inte vara särskilt stor.
Snarare att man tränar uthålligheten i muskeln/lerna.

http://forum.body.se/showthread.php?t=23247&page=2

Risken finns, men det är väldigt individuellt. Ja sa inte att man blir det. Som någon nämner i den tråden du länkade så är risken stor att man skadar sig, och inte fan är det så bra för handlederna heller för den delen. Men visst, ja hindrar ingen. Ja tycker bara det är ett idiotiskt träningsupplägg när man kan göra så himla mycket bättre med lite mer variation.

husmus www.avgassystemet.se
14 februari 2010 · 936 Inlägg

lät intressant denna övning.. så nu har jag antagit mig utmaningen.. jag väljer kollumn 11-20 armhävningar.... skriver mer om 6 veckor tongue

-den satt som en fläskläpp-
MightyMike
14 februari 2010 · 173 Inlägg

Jag gör lite armhävningar då och då, inte särskillt ofta. Men i dagsläget om jag e lite taggad gör jag strax över 30 armhävningar. Då föreslår dom att jag ska börja på "vecka 3". Det är ingen lätt utmaning man möts av där.

"Dag 1" ska man göra 4 set (14, 18, 14, 14) 60 sec vila emellan varje set och sen ska man maxa och göra mins 20.

"Dag 2" 4 set (20, 25, 15, 15) 90 sec vila. Sen maxa minst 25.

"Dag 3" 4 set (22, 30, 20, 20) 120 sec vila. Sen maxa minst 28.

Är dom sköna eller!?! Detta resultat ska jag uppnå på 3 dagars träning.?!
Sen om man kollar vidare på nästkommande veckor så accelererar det vidare i samma tempo. Skulle vara förvånad om ens någon klarade av denna träningsplan.
Okej, är man helt otränad så händer det väldigt mkt i början. Man märker mkt skillnad i styrka men efter ett tag så avtar det. Alltså, det krävs mkt mera träning och tid för att bli starkare och starkare.

Slutsats: Jag tror inte på detta! =P

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
TobiasP
14 februari 2010 · 89 Inlägg

Sanizz skrev:

Uchiha skrev:

Sanizz skrev:
Risk för överträning så det skriker om det.

Tror jag inte. Vi snackar armhävningar, med ens egna kropp som vikt. Om man bara kör detta program och inte nåt på gymmet. Då bör chansen till överträning inte vara särskilt stor.
Snarare att man tränar uthålligheten i muskeln/lerna.

http://forum.body.se/showthread.php?t=23247&page=2

Risken finns, men det är väldigt individuellt. Ja sa inte att man blir det. Som någon nämner i den tråden du länkade så är risken stor att man skadar sig, och inte fan är det så bra för handlederna heller för den delen. Men visst, ja hindrar ingen. Ja tycker bara det är ett idiotiskt träningsupplägg när man kan göra så himla mycket bättre med lite mer variation.

Givetvis är det så, men tränar man inget på sidan så bör det inte vara så stor chans.
Men han frågade om varje dag, här är det 3ggr veckan. Sen så finns det ju en risk att skada sig nästan överallt eller vilken övning som helst. Sen kan man köra med knutna knogar med mjukt underlägg såklart.
Ja, jag förstår det inte riktigt heller, men inte många som kan säga "jag kan göra 100 armhävningar på raken". Jag kan då inte det.
Håller med att det finns bättre övningar.

JOCKE_ST
16 februari 2010 · 212 Inlägg

gjorde alla mina 100 på första dagen så jag var as-nöjd (efter jag legat på golvet och dött en kvart då vill säga!) TILLS! pappa gjorde dubbelt så många och inte ens verkade speciellt berörd över d sad snacka om smiskad av gammelmannen wink

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
The_Rebel Gréve
16 februari 2010 · 497 Inlägg

tycker de verkar lite roligt på nå sätt.. gjorde iallafall 50st så de ska nog inte vara nå problem, tongue

Waho Allmänt Jobbig
16 februari 2010 · 1 200 Inlägg

Jag ska iaf testa, ligger på ca 25 armhävningar nu. Ni får rapport om 6 veckor! smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
16 februari 2010 · 461 Inlägg

när jag trännade karate ( i slutet av 2003) då kunde jag göra  150-170 i rad utan problem.


men då har jag trännat sen jag var 4 år gammal smile


men la av med träningen efter Karate VM 2003..  " blev en latttttttt jävle " sad

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Noxxer
1 mars 2010 · 1 482 Inlägg

Detta ska jag fan testa!

BLT Service
Theracords Music Label
drivein
1 mars 2010 · 223 Inlägg

klarade 78 på raken. men snabba armhävningar är inte samma sport som 2 sekunders armhävningar big_smile.

det där med att gå från 14 till 30 på tre dagar funkar INTE kan jag garanera.

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
1 mars 2010 · 175 Inlägg

Static35 skrev:
not that hard :S

+1

"Assumption is the mother of all fuckups"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang