Volvo Med B230f Motor- Ojämn I Körning Och Stryper Sig Själv???

caprice-350
15 mars 2010 · 5 Inlägg

Bytte topplock:D och efter det så har den krånglat, får inte rätt volt på gasspjällskontakten och har provat att byta,men hjälpte ej, vad kan det vara innan det? (på den sladden) (vart går den?)
När man gasar, så typ tänder den inte riktigt men på "halvgas" så går den okey och på full gas så blir den obra igen. något med luft och bensin är det iallefall.roll

mycket öppen för ideer och förslag.big_smile har hållit på att återuppliva denna stackars bil i snart 3 månader nu:(

Mack Forum- och sitemoderator
15 mars 2010 · 26 183 Inlägg

Bytte du topp alltså?
Till vilken topp blev det? Orginal (530) eller någon annan?

Helt bergsäker på att kamremmen stod rätt hela vägen efter att du varit där och pillat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
caprice-350
15 mars 2010 · 5 Inlägg

ja 530 topp, jag är ganska säker på att den står rätt:rolleyes:

Garage_Lars Chaufför
15 mars 2010 · 14 Inlägg

låter ju som att tändningen inte är där den bör vara. kolla allt från början så du vet att det inte är en sådan miss.

Härligt när det funkar!
Volvo 760 Turbo Intercooler "Turbocontainern" (1985)
BMW 320D (2005)
caprice-350
15 mars 2010 · 5 Inlägg

men varför inte rätt volt i gasspjällskontakten?????

alsunna
16 mars 2010 · 140 Inlägg

tändningen är inte justerbar men dock om remmen har hoppat något kugg så kan ju tändningen bli fel men ska ju inte gå bra på något varv då. bränsle/luft låter vettigt, har du kollat alla kontakter och givare under insuget så allt sitter riktigt ordentligt. hmm det med spjällgivarn vet jag inte faktis då jag glömt bort el-delen hur dessa ska fungera:$ menar du in eller ut-signalen från givarn?

alsunna
16 mars 2010 · 140 Inlägg

är det någon skillnad varm eller kall?

Aga_Diff Bärs!
16 mars 2010 · 3 456 Inlägg

alsunna skrev:
tändningen är inte justerbar

Beror ju på om det är 2.2 eller 2.4...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
caprice-350
16 mars 2010 · 5 Inlägg

alsunna skrev:
är det någon skillnad varm eller kall?

samma om den är kall och varm

caprice-350
16 mars 2010 · 5 Inlägg

alsunna skrev:
tändningen är inte justerbar men dock om remmen har hoppat något kugg så kan ju tändningen bli fel men ska ju inte gå bra på något varv då. bränsle/luft låter vettigt, har du kollat alla kontakter och givare under insuget så allt sitter riktigt ordentligt. hmm det med spjällgivarn vet jag inte faktis då jag glömt bort el-delen hur dessa ska fungera:$ menar du in eller ut-signalen från givarn?

det ska vara ut-signalen från givaren,  alla kontakter är kontrollerade.........hmm???

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang