5182
Sök

Volvo Med B230f Motor- Ojämn I Körning Och Stryper Sig Själv???

5 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Bytte topplock:D och efter det så har den krånglat, får inte rätt volt på gasspjällskontakten och har provat att byta,men hjälpte ej, vad kan det vara innan det? (på den sladden) (vart går den?)
När man gasar, så typ tänder den inte riktigt men på "halvgas" så går den okey och på full gas så blir den obra igen. något med luft och bensin är det iallefall.roll

mycket öppen för ideer och förslag.big_smile har hållit på att återuppliva denna stackars bil i snart 3 månader nu:(

Forummoderator
26 465 Inlägg
15 mars 2010
Bytte du topp alltså?
Till vilken topp blev det? Orginal (530) eller någon annan?

Helt bergsäker på att kamremmen stod rätt hela vägen efter att du varit där och pillat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
ja 530 topp, jag är ganska säker på att den står rätt:rolleyes:

Chaufför
14 Inlägg
15 mars 2010
låter ju som att tändningen inte är där den bör vara. kolla allt från början så du vet att det inte är en sådan miss.

Härligt när det funkar!

5 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
men varför inte rätt volt i gasspjällskontakten?????

140 Inlägg
16 mars 2010
tändningen är inte justerbar men dock om remmen har hoppat något kugg så kan ju tändningen bli fel men ska ju inte gå bra på något varv då. bränsle/luft låter vettigt, har du kollat alla kontakter och givare under insuget så allt sitter riktigt ordentligt. hmm det med spjällgivarn vet jag inte faktis då jag glömt bort el-delen hur dessa ska fungera:$ menar du in eller ut-signalen från givarn?

140 Inlägg
16 mars 2010
är det någon skillnad varm eller kall?

Bärs!
3 456 Inlägg
16 mars 2010
alsunna skrev:
tändningen är inte justerbar

Beror ju på om det är 2.2 eller 2.4...

Garaget.org peakade 2008.

5 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
alsunna skrev:
är det någon skillnad varm eller kall?

samma om den är kall och varm

5 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
alsunna skrev:
tändningen är inte justerbar men dock om remmen har hoppat något kugg så kan ju tändningen bli fel men ska ju inte gå bra på något varv då. bränsle/luft låter vettigt, har du kollat alla kontakter och givare under insuget så allt sitter riktigt ordentligt. hmm det med spjällgivarn vet jag inte faktis då jag glömt bort el-delen hur dessa ska fungera:$ menar du in eller ut-signalen från givarn?

det ska vara ut-signalen från givaren,  alla kontakter är kontrollerade.........hmm???

Sök