5878
Sök

Volvo 740 turbo -88

23 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Hejsan.
Jag har en 740 tic -88.
Har något problem med den i växel 3, 4 och 5 då den hugger till på full gas efter ca 2-5 sec..
Den gör så oavsett hur mycket den laddar.

Jag har provat med och byta bränslerelät och spridarmotståndet men de hjälpte inte.

Någon som kanske vet vad som kan vara fel??

Tack på förhand

1 207 Inlägg
15 mars 2010
Går det dubbelt så snabbt att lösa problemet om man gör två trådar?

Whatever :)
1 652 Inlägg
15 mars 2010
Burken89 skrev:
Hejsan.
Jag har en 740 tic -88.
Har något problem med den i växel 3, 4 och 5 då den hugger till på full gas efter ca 2-5 sec..

Jag har provat med och byta bränslerelät och spridarmotståndet men de hjälpte inte.

Tack på förhand

Hmm jag har liknande problem med min 940. de varar ca 3-5 sek innan de försvinner..
så undrar lite själv på vad de kan vara ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

56 Inlägg
16 mars 2010
Burken89 skrev:
Hejsan.
Jag har en 740 tic -88.

Tack på förhand

Upplever samma problem med, fast jag tror min bil drar in tjuvluft vid insuget. Kanske din med gör?smile

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "

1 915 Inlägg
16 mars 2010
Hans första tråd finns här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=170304
totalt 3st med samma fel, och dåliga rubriker på de 2 senaste.

maco skrev:
Går det dubbelt så snabbt att lösa problemet om man gör två trådar?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

8 893 Inlägg
16 mars 2010
För att inte få tråden låst så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se

1 652 Inlägg
16 mars 2010
Interactive skrev:
Burken89 skrev:
Hejsan.
Jag har en 740 tic -88.

Tack på förhand

Upplever samma problem med, fast jag tror min bil drar in tjuvluft vid insuget. Kanske din med gör?smile

Hmm låter lite konstigt om de ska ha med insuget att göra? menar du då att de är packningen som är sönder? känns som att de är något annat som ger dessa ryckningar .. :S

Chaufför
14 Inlägg
16 mars 2010
När symtomen du beskriver uppkommer på en saab 9000t så var det iallafall tändkasseten som började bli bli dålig, antagligen klen gnista elr liknande. Kanske har ett samband även till din 740?

Härligt när det funkar!

1 652 Inlägg
16 mars 2010
hmm tror inte de kan ha med de att göra ?? Har ju samma problem och har allt nytt i tänd vägar.. tillochmed spolen. volvo original allt så har lite svårt att tro att de är kass gnista ?

men då borde de ju rycka på alla växlar..

Garage_Lars skrev:
När symtomen du beskriver uppkommer på en saab 9000t så var det iallafall tändkasseten som började bli bli dålig, antagligen klen gnista elr liknande. Kanske har ett samband även till din 740?
Senast redigerat av XeptiQ (16 mars 2010)

23 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Jag trodde förut att det var någon laddstopp.. men den ligger ju på 1.1 på dessa bilar..
Så de e iaf uteslutet att det inte är iaf.
Men det är iaf skönt att det är mer än jag som har detta problem.. hoppas någon som har åtgärdat detta som vet vad det är.

1 652 Inlägg
16 mars 2010
Burken89 skrev:
Jag trodde förut att det var någon laddstopp.. men den ligger ju på 1.1 på dessa bilar..
Så de e iaf uteslutet att det inte är iaf.
Men det är iaf skönt att det är mer än jag som har detta problem.. hoppas någon som har åtgärdat detta som vet vad det är.

nja laddstop är de väl inte.. laddar själv 1-1.1bar. men jag tror de känns så iaf att de är någon/något i bakvagnen som inte står rätt till.. ska kolla så fort jag får upp bilen på lyft..

23 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Okej=)
Ja kolla de så kan du ju skriva svar här sen:)
Måste veta för de e jobbigt när den hugger till som den gör:S

1 652 Inlägg
16 mars 2010
haha ja de är skit irriterande. speciellt när man ligger på 4an runt 2000 rpm och ger full gas så skakar hela bakvagnen.. så inte bara jag som tror detta med att de är några bussnignar eventuellt lager i bakaxeln som sjunger sista versen.. känns inte bättre..

23 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Aha ja min reagerar precis som den inte får soppa..
ger full gas o den laddar typ 05-06 o den efter ca 2-5 sec så hugger den till precis som att den inte får soppa och då släpper ja gasen o sen e de bara o ge fullt igen o då går den.. :S

5 710 Inlägg
16 mars 2010
IOM att du bevisligen inte lyssnar på den tidigare moderatorkommentaren blir följden att jag låser tråden.

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök