4941
Sök

Skenande laddtryck på 945:a

110 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#1
Hej
Jag har ett problem:
Min kärra är chippad hos BSR och dom bytte då till en annan tryckklocka.
Jag har en laddmätare i a-stolpen så jag kan se vad jag laddar och den rycker till som fan när den kommer över 1.3 -1.4 bar sen fortsätter den att gå.
Jag skulle vilja ställa ner trycket till ca 0.9 bar. Jag bytte till orginal WG som satt innan chippningen. den borde väl då ladda 0.6 bar eller? Den laddar på för fullt ändå och slår ifrån vid ca 1.3 bar.

Tacksam för svar

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin

211 Inlägg
18 mars 2010
#2
Kollat om det finns nån läcka på slangen till wg?
Senast redigerat av baloo83 (18 mars 2010)


110 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#3
Ja det har jag kollat men den var hel.
Något annat jag kan kolla?

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin

Tekniker
624 Inlägg
18 mars 2010
#4
Kanske du Har kopplat fel eller så har du nån dålig slang. du har väl nån typ av styrtrycks ventil i motor rummet.


110 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
#5
Det finns ju bara en slang. Så den går ju inte (om man har iallafll 50% hjärnkapacitet) att koppla fel.
Det enda som styr laddet på en orginal turbo till en 945:a är väl WG? Eller har jag fel?

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin

536 Inlägg
20 mars 2010
#6
Kör du med pysventil ?

Mvh


110 Inlägg
20 mars 2010
Trådstartare
#7
Jonasarvidsson skrev:
Kör du med pysventil ?

Mvh

Nej det gör jag inte. Endast orginal WG och dump.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin


Sök