3484
Sök

BTR på 200sx med andra spridare

191 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#1
har bytt till 440cc spridare från en skyline gtr som ja köpte av en polar till ett bra pris, pratade med en annan kompis som skulle byta btr på sin saab och fråga om han trodde att ja också behövde byta.. han sa attt jag borde de iochmed att min btr går till 2.5bar och tomgången står på 2 bar orginal men med 440cc spridare så trodde han att ja i allafall behövde en btr som tål 3 bar. så tänkte kolla va ni säger om det och ja funderar i sånna fall på bränsletrycksregulatorn från KL-Racing, www.klracing.se

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

10 287 Inlägg
5 oktober 2006
#2
Tål??

En BTR har du för att få ett konstant bränsletryck över spridarna. Dvs om din BTR är stämplad 2.5bar så reglerar den så att du alltid har 2.5 bar över spridarna. (dvs skillnadstrycket mellan bränslets absoluttryck och absoluttrycket i insuget skall vara konstant).

Om dina skylinespridare är avsedda för högre tryck än 2.5 bar så kan dom ge dålig sprutbild med för lågt tryck.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

191 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#3
okey men hur vet ja om ja behöver ny btr eller inte då? vissa säger att ja kan köra med den gamla och vissa säger att ja behöver en ny... vet ju inte hur ja ska göra nu liksom...

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

10 287 Inlägg
5 oktober 2006
#4
Vilket arbetstryck är skylinespridarna avsedda för?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

191 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#5
oj..de vet ja inte.. ska försöka ta reda på det om ingen annan på detta forum vet?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#6
fick höra av en kompis att deras lär ligga på 6-8 bar :S

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
5 oktober 2006
#7
Lennstrom skrev:
fick höra av en kompis att deras lär ligga på 6-8 bar :S

6-8bar? Kan ju inte stämma för 5öre, låter ju sanslöst!

Man kan köra med 440cc spridare och uppsvarvad original LMM (49.5mm) utan att behöva ändra något annat.
Monterar du bara 440cc spridarna utan att göra något annat så kommer bilen att gå fett då originalspridarna till s13 flödar 370cc.
En BTR kommer således inte att lösa dina problem när du monterar dom större spridarna.
Lösningen är svarvad LMM (49.5mm), anpassat chip (ev med en annan större LMM, t.ex Z32) eller en mappning.
Senast redigerat av insane_1 (5 oktober 2006)


191 Inlägg
5 oktober 2006
Trådstartare
#8
okej, har större soppapump,440cc spridare, större lmm,3" från turbo, chipp steg två, sportluftfilter, saab ic,oljekyl, tror det är allt.. bilen ska mappas när den är helt klar med lack och allt som görs på den.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
5 oktober 2006
#9
Lennstrom skrev:
okej, har större soppapump,440cc spridare, större lmm,3" från turbo, chipp steg två, sportluftfilter, saab ic,oljekyl, tror det är allt.. bilen ska mappas när den är helt klar med lack och allt som görs på den.

Exakt vad för LMM har du?


191 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
#10
vet inte va ja har för nån exakt men den ser lika dan ut som orginal fasst större:P

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
6 oktober 2006
#11
Lennstrom skrev:
vet inte va ja har för nån exakt men den ser lika dan ut som orginal fasst större:P

En uppsvarvad alltså? Skruva loss och mät den invändigt. Är den 49.5mm så kan du köra med dina 440cc spridare utan att behöva ändra på något annat. Många kör med den setupen och det funkar fint. Men en mappning är ju aldrig fel heller.



Sök