Problem med 740 16v, seg å slö.

_Limpan MulleRacing
22 mars 2010 · 499 Inlägg

Problem med 740in, den är slö å orkeslös mot vad den brukar kunna vara. Jag har inte en aning om vad det kan vara. Plockade ur stiften för inte så länge sedan och då visade det sig att den går för snålt:( den dricker ganska mycket olja också.

Kan det vara skit någonstans så den inte får tillräckligt med soppa?

Är det samma spridare på b230f som på b234f? tänkte om jag skulle slänga i andra spridare och prova?

Och det med oljan är det dags för byte av ventiltätningar?

Tacksam för svar på allt:)

Mvh

Volvo 242 (1975)
kolvas
22 mars 2010 · 4 001 Inlägg

Några felkoder?
Har du kollat LMM?
Laddar den som den ska?
Vad är ganska mycket olja?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
_Limpan MulleRacing
22 mars 2010 · 499 Inlägg

kolvas skrev:
Några felkoder?
Har du kollat LMM?
Laddar den som den ska?
Vad är ganska mycket olja?

inga felkoder
hur kollar jag den?
har haft laddningsproblem men jag bytte generator så den laddar som den ska.
vet inte hur mycket olja den drar cirka en liter på någon månad eller nått sånt?

Volvo 242 (1975)
zippoo j.grafström
22 mars 2010 · 116 Inlägg

tjenare hade samma problem när jag själv hade en 740 16v .. har du inte kollat felkoderna?

kollat lambasonden? om dom börja ge upp börja bilen gå dåligt.. inget läcka på nån slang?

tänk inte i onödan..
_Limpan MulleRacing
22 mars 2010 · 499 Inlägg

zippoo skrev:
tjenare hade samma problem när jag själv hade en 740 16v .. har du inte kollat felkoderna?

kollat lambasonden? om dom börja ge upp börja bilen gå dåligt.. inget läcka på nån slang?

jag får inga felkoder, inga läckor någonstans:(

Volvo 242 (1975)
kolvas
22 mars 2010 · 4 001 Inlägg

Prova att koppla ur sladden till LMM, går den bättre då så är LMM trasig

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
zippoo j.grafström
22 mars 2010 · 116 Inlägg

precis koppla lös Lmm kontakten å kolla.. skulle prövat en annan lamba annars..

tänk inte i onödan..
_Limpan MulleRacing
22 mars 2010 · 499 Inlägg

Har prövat det redan å då gick den som skit:P så då är den hel, om lambdan skulle vara trasig skulle det inte bli fel värden på SBP då?

Volvo 242 (1975)
_Limpan MulleRacing
22 mars 2010 · 499 Inlägg

plockade ur alla spridarna å bränsleröret och böt o-ringarna och plast plutten på spridarna inne i insuget, fick den att gå lite bättre. Imorn ska jag kika stiften igen, går den inte fetare så skriver jag igen:)

Volvo 242 (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang