chip till audi 90

jolet
27 september 2006 · 42 Inlägg

jag vet att den här frågan har kommit upp tidigare.,,
och www.itsfun.nu verkade bäst... men dom påstår att min audi 90 20v är för gammal sad
vart kan jag nu få tag i nå bra chip till min bil??

The_Dude
28 september 2006 · 550 Inlägg

Det går inte att Chippa ett mekaniskt sprut.

jolet
29 september 2006 · 42 Inlägg

men nu äre så att jag vill de tongue

The_Dude
29 september 2006 · 550 Inlägg

Vad ska du chippa??? Där finns liksom inte ett riktigt motorstyrdon. Du har ett mekaniskt sprut med elektonisk styrning av styrtrycket.

racebird
30 september 2006 · 8 Inlägg

jag vill oxå ha chipp te min audi 90.. de måste gå o få tag på.. kompisen köpte till sin peugeot 405mi15 o de chippet fanns lite här o där o köpa.. de finns ju till o me chipp till gamla opel kadett 16v.. så de ska nog finnas på nåt ställe

Crille666
30 september 2006 · 166 Inlägg

Snacka om onödigt att slänga ut flera tusen på ett chip till en bil som det inte ens gör någonting på.

The_Dude
30 september 2006 · 550 Inlägg

Läste ni inte mitt förra inlägg!!!!!! Man KAN INTE Chippa ett mekaniskt sprut!!!!

vipahhh
8 oktober 2006 · 2 Inlägg

The_Dude skrev:
Läste ni inte mitt förra inlägg!!!!!! Man KAN INTE Chippa ett mekaniskt sprut!!!!

The_Dude skrev:
Vad ska du chippa??? Där finns liksom inte ett riktigt motorstyrdon. Du har ett mekaniskt sprut med elektonisk styrning av styrtrycket.

Faktum är att det går alldeles utmärkt att chippa denna bilen pga att det är ett elektroniskt insprut på den. MED ett riktigt motorstyrdon. Och faktum nr 2 är att i princip alla audi med elektromekaniskt insprut går att chippa, vilket innebär att många bilar från ca 1987 och framåt går att chippa.

För övrigt har jag varit i kontakt med itsfun.nu och dom har ett chipp till din 20v. Ska ge ca 15 häst. Polaren pratade med en mekaniker där som hade granskat själva programmet som dom laddar in och det verkade "grymt lovande" som han sa. Han sa att han _gärna_ ville köra bilen före och efter för att känna skillnaden.

2500 kr ska det kosta. Kretsen är dock lödd på kretskortet, vilket innebär att dom i Stockholm är de som får ta hand om arbetet.

Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang