2739
Sök

Olds V8 får ingen kylning?

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Ja, har en olds med 215 alumotor som inte får någon kylning, går upp i temp väldigt fort men kylarvattnet är inte nämnbart varmt fastän tempmätaren står på 100 grader. Inga kylarslagar blir varma heller så vattnet står still.
Är det termostatbyte som gäller eller kan felet sitta nån annanstans?

Sen är det läckage på kylarvattnet å för jag har fan glykol över hela motorn, men vet inte om det kan ha ngt samband med att den inte får kylning?

/ichi

3 235 Inlägg
26 mars 2010
Har du ingen cirulation tyder det nog på att vattenpumpen är kass.

406 Inlägg
27 mars 2010
engolf skrev:
Har du ingen cirulation tyder det nog på att vattenpumpen är kass.

Skulle tro det med.

MvH Glenn Wiberg

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Eller att hela systemet är igensatt. Ska börja med att spola ur kylaren, motorn och ta dän termostaten och se om det blir mer flöde...

/ichi

1 353 Inlägg
29 mars 2010
kan tipsa om Wynns coolant flush, fungerar väldigt bra att spola rent kylsystem med, vet inte vart man kan köpa det, mer än att vi säljer det på jobbet, fast det är en bit till falun iofs ^^
Senast redigerat av Batta (29 mars 2010)

There's no replacement for displacement

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Batta skrev:
kan tipsa om Wynns coolant flush, fungerar väldigt bra att spola rent kylsystem med, vet inte vart man kan köpa det, mer än att vi säljer det på jobbet, fast det är en bit till falun iofs ^^

Fast jag jobbar i Rättvik så så farligt är det inte. wink Men kan ju börja med att kolla i Mora. Annars ska både ättika och maskindiskmedel fungera bra har jag hört haha. smile

/ichi

Sök