Fel på Volvo 850, 97a

DennisH
8 oktober 2006 · 5 Inlägg

Hej!

Lampan: Motorelektronik fel, började precis lysa i bilen min. E detta något man ska oroa sig för?? Kan det vara något allvarligt fel eller bara en skitgrej?

tacksam för svar Mvh Dennis

stilren personbilstekniker
8 oktober 2006 · 147 Inlägg

Det kan vara allt mellan himmel och jord, så länge vi håller oss under huven. GÅr bilen sämre än vanligt kan det vara något alvarligt annars är kan det vara en skitsak. Men låt en verkstad läsa felkoderna iaf så vet du ju vad han har hakat upp sig på.

DennisH
8 oktober 2006 · 5 Inlägg

Ok ok ok ok körde 10mil efter den började lysa och märkte absolut ingen skillnad! Jaha då blir det att ringa volvo imorgon, någon aning vad en sån kontroll kan kosta? Tack för hjälpen

stilren personbilstekniker
8 oktober 2006 · 147 Inlägg

Jag vet inte riktigt faktiskt, några hundra kanske. Men börja bara med att läsa felkoderna. Är det bara någon skitsak så kan du kanske ordna det själv.

Johan_K
8 oktober 2006 · 31 Inlägg

Åk till en verkstad som inte är volvo och be dom kolla felkoderna. Volvo brukar ta ganska bra betalt för att kolla dom sad Sen när du vet vad det är för felkod är det lättare att lista ut vad som är fel.

//JK

Att vara tvåa är att vara första förloraren
vullen Mr White
8 oktober 2006 · 1 072 Inlägg

Köper du dej en rep bok över bilen så står de till punkt å prick hur du kollar av koderna samt står alla koder i boken oxå..

Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
DennisH
8 oktober 2006 · 5 Inlägg

Okey okey tack så mycket allesammans!

Christian S
9 oktober 2006 · 4 816 Inlägg

Robban 245 skrev:
Köper du dej en rep bok över bilen så står de till punkt å prick hur du kollar av koderna samt står alla koder i boken oxå..

Funkar bara på 92-95, hur man gör på dessa finns att läsa på http://forum.turboperformanceclub.com/v … p?t=109061 (kräver att man är inloggad)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang